بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
شرکت کارگزاری نهایت نگر گزارش می دهد:

628 ریال سود پیش بینی شده سال 95 "بنیرو"

شركت نيروترانس در سال 1369 با فعالیت در زمینه توليد انواع مختلف ترانس هاي اندازه گيري ولتاژ و جريان در كليه سطوح ولتاژي و بوشينگ هاي خازني تاسیس گردید. فروش ترانسفورماتورها در انحصار شرکت(در بازار داخلی بدون رقیب می باشد) بوده و بر اساس نياز مشتري طراحي مي شوند.
کد خبر : ۱۶۹۹۳۵
معرفی شرکت

براساس گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، شركت نيروترانس در سال 1369 با فعالیت در زمینه توليد انواع مختلف ترانس هاي اندازه گيري ولتاژ و جريان در كليه سطوح ولتاژي تا 550 كيلوولت و بوشينگ هاي خازني 72.5-420 كيلوولت تاسیس گردید. فروش ترانسفورماتورها در انحصار شرکت (در بازار داخلی بدون رقیب می باشد) بوده و بر اساس نياز مشتري و با در نظر گرفتن استانداردهاي پذيرفته شده جهاني به كمك نرم افزارهاي كامپيوتري طراحي مي شوند. اين شركت در حال حاضر يكي از مدرن ترين كارخانجات ساخت ترانس هاي اندازه گيري و بوشينگهاي خازني مي باشد كه دانش فني مربوط به ساخت ترانسهاي اندازه گيري را از شركت ABB Switchgear سوئد و دانش فني ساخت بوشينگهاي خازني را از شركت HSP آلمان اخذ نموده است.

زیر مجموعه های شرکت

1. شرکت مدیریت توسعه سرمایه گذاری آرمان فردا(مالکیت 100%)- این شرکت با سرمایه گذاری در سهام (عمده سرمایه گذاری در شرکت نیرو ترانس می باشد) و اوراق مشارکت هم اکنون دارای 11 میلیارد تومان سود انباشته می باشد. ارزش دارایی های این شرکت 27 میلیارد تومان می باشد که علاوه بر سرمایه گذاری در سهام و اوراق در زمینه املاک نیز فعال می باشد.سرمایه گذاری در جهت ساخت زمین به اندازه 1060 مترمربع در کوی معلم شیراز می باشد که به ارزش 4.5میلیارد تومان ثبت گردیده است.لازم به توضیح هست که شرکت تقریبا هیچ بدهی ندارد.

2. شرکت تامین قطعاتو تجهیزات سرو نیرو شیراز ( مالکیت 100%)- شرکت در زمینه تولید هسته های جریان ولتاژ ،قطعات ترانسفورماتور و ... فعالیت می کند. عمده محصولات نیز به شرکت نیرو ترانس فروخته میشود. به جهت ترازنامه ای خالص دارایی های شرکت معادل 12 میلیارد تومان می باشد (11 میلیارد سود انباشته).

بررسی وضعیت شرکت

دارایی : بخش اعظمی از دارایی را موجودی های کالا و دریافتنی های تجاری تشکیل داده است. این موجودی ها شامل مواد اولیه با بهای تمام شده پایین می باشد. لازم به توضیح است که زمان زیادی از ارزیابی مجدد دارایی های این شرکت می گذرد.

بدهی : عمده بدهی شرکت را پیش دریافت ها تشکیل می دهد و می توان گفت وضعیت نقدینگی شرکت طور بوده که منجر به اخذ تسهیلات قابل توجهی نگردیده است.

628 ریال سود پیش بینی شده سال 95

همانطور که در جدول بالا مشخص است، نسبت های شرکت وضعیت مناسبی را نشان می دهد . همچنین این شرکت جزو معدود شرکت هایی است که علی رغم فعالیت با گروه مپنا و شرکت های توزیع برق منطقه، سرمایه در گردش مثبت و البته 2 برابر سرمایه خود دارد.

628 ریال سود پیش بینی شده سال 95

* حقوق صاحبان سهام : شرکت دارای 20 میلیارد تومان سود انباشته می باشد . به عبارت دیگر می توان گفت که شرکت پتانسیل 60% افزایش سرمایه از محل سود انباشته را دارد.

* میزان جریان نقد ناشی از فعالیت عملیاتی شرکت بیش از 80% سود عملیاتی شرکت می باشد که نشان کیفیت بالای سود شرکت دارد.

سایر نسبت های مالی

628 ریال سود پیش بینی شده سال 95

با توجه به جدول فوق، کمترین حاشیه شرکت مربوط به دوران اوج تحریم ها و در سال های 93 و 94 می باشد.

نمودار فروش و بهای تمام شده

628 ریال سود پیش بینی شده سال 95

* مواد اولیه شرکت به دو صورت وارداتی و داخلی تقسیم می‌شود که از این میزان 40% به صورت وارداتی می باشد.همچنین عمده خرید محصولات از زیر مجموعه خود، شرکت تامین قطعات و تجهیزات سرو نیرو شیراز می باشد.

* صادرات این شرکت در سال 94 معادل 3.5 میلیون دلار بوده که نسبت به سال 93 (1 میلیون دلار) رشد قابل توجهی داشته است به نظر می رسد دلیل این تغییر اجرایی شدن برجام و درخواست بیشتر مشتریان خارجی بوده است. شرکت در خصوص فروش صادراتی سال 95 ، مبلغی را پیش بینی ننموده است. با توجه به اینکه فروش محصولات صادراتی از حاشیه سود بالاتری بر خوردار است ، بدیهی است با انجام هر گونه سفارش ، سودآوری شرکت تاثیر قابل توجهی می پذیرد.

پیش بینی سودآوری سال 95

628 ریال سود پیش بینی شده سال 95

* مقدار فروش شرکت مطابق با بودجه شرکت لحاظ گریده است و حاشیه سود محصولات به دلیل رکود نسبی در سال جاری،با 4% کاهش نسبت به سال گذشته برآورد گردیده است. لازم به توضیح است که شرکت در زمینه کنترل هزینه های سربار و دستمزد در سال 95 موفق بوده است.در ادامه به تاثیر افزایش مقدار فروش پرداخته می شود.

محاسبه سود هر سهم

628 ریال سود پیش بینی شده سال 95

در تحلیل فوق درآمد سرمایه گذاری شامل 12501 میلیون ریال درآمد سرمایه گذاری در سهام ، 5184 میلیون ریال سود حاصل از سپرده و سایر درآمدها می باشد.

نتیجه گیری

با توجه به مفروضات کارشناسی که درآن مقدار فروش مطابق بودجه شرکت لحاظ گردیده است ،سود هر سهم برای سال 95 معادل 628 ریال پیش بینی میگردد.

لازم به توضیح است که با در نظر گرفتن برداشته شدن سد تحریم ها و حجم بالای کالای موجود در انبار این شرکت و همچنین اثرپذیری صادرات این شرکت از اجرایی شدن برجام، می توان حساسیت این شرکت را نسبت به مقدار فروش انواع ترانس های اندازه گیری جریان و ولتاژ و افزایش حاشیه سود (با فرض فروش صادراتی) بدین شکل بررسی نمود. (درصد حاشیه سود بر اساس حاشیه سود این محصول در سال های گذشته لحاظ شده است)

628 ریال سود پیش بینی شده سال 95

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگر: مریم نصر

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
این همه راست و دروغ رو از کجا آوردی خانم تحلیلگر؟ مردم رو گول نزنید.