بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
با توجه به پایان مهر ماه از امروز در حالی بازار سهام معاملات خود را در ماه جدید در پیش گرفته که انتشار گزارش های عملکرد شش ماهه اکثر شرکت ها همراه با تعدیل های مثبت و منفی بازار این هفته را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد.
کد خبر : ۱۷۰۰۱۴
نویسنده :
کیوان فر

مهر ماه در حالی پایان یافت که اتفاق مثبت چندان خارق العاده ای نتوانست مهر بورس را به سهامداران و سرمایه گذاران نشان دهد.

به گزارش بورس نیوز، با این وجود با توجه به پایان مهر ماه از امروز در حالی بازار سهام معاملات خود را در ماه جدید در پیش گرفته که انتشار گزارش های عملکرد شش ماهه اکثر شرکت ها همراه با تعدیل های مثبت و منفی بازار این هفته را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد.

انتشار این گزارش ها در حالی به ویژه در دو روز تعطیل پایان هفته گذشته شدت بیشتری به خود گرفت که در مجموع آنچه از کلیت گزارش ها مشخص بود اینکه گروه های معدنی مخصوصاً در گروه روی و گروه های سنگ آهنی، دارویی ها، فلزی ها و نیز برخی پتروشیمی های صادراتی گزارش های به نسبت بهتری را نسبت به دیگر صنایع به بازار ارایه کردند.

هر چند نکته مهم این گزارش ها عدم کاهش هزینه های مالی شرکت ها پس از اجرا شدن توافقنامه برجام بود؛ اما نکته قوت آنها افزایش تولید ناشی از رشد تقاضای داخلی و نیز بهبود صادرات بود که این امر در گروه خودرو نمود بیشتری یافت.

آنچنان که پارس خودرو از کاهش زیان خود خبر داد و "خودرو" هم گرچه تعدیل مثبتی نداشت، اما بایستی توجه داشت که گزارش این غول خودروساز هم بدون لحاظ شدن آثار ناشی از انعقاد قراردادهای جدید و پیش فروش محصولات، روی سایت کدال آمده تا این نکات پنهان در گزارش مذکور از بار مثبت این اطلاعات مالی حکایت کند.

افزون بر این، در گروه روی نیز همچنان که انتظار می رود تحت تأثیر رشد قیمت ها در بازار جهانی شاهد تعدیل های مثبت سود برآوردی بودیم.

در نهایت اینکه با توجه به تغییرات با اهمیتی که در گزارش های میان دوره ای شرکت ها رخ داده، در شروع معاملات امروز شاهد توقف بیش از 35 نماد بورسی و فرابورسی هستیم و روند کلی بازار سهام هم در مجموع مثبت و با رشد شاخص کل همراه است.

هر چند به نظر می رسد سرمایه گذاران همچنان در انتظار گزارش مجموعه هایی همچون "خساپا" هستند که می توانند جهت آینده بازار را مشخص کنند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر