بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
فعالان بازار سرمایه از ابتدای مهر ماه به استقبال گزارشات عملکرد شش ماهه اول شرکت ها رفته اند و این موضوع بوضوح در حجم و ارزش معاملات و نیز روند کلی قیمت سهام شرکت ها مشهود است. بطوریکه تاکنون طبق انتظارات سهامداران شاهد انتشار گزارش های میاندوره ای مناسب از اغلب صنایع بوده ایم.
کد خبر : ۱۷۰۰۴۹

از ابتدای مهر ماه سال جاری کم کم گزارش های عملکرد شش ماهه نخست سال مالی جاری شرکت های بورسی روانه کدال می شود و هر یک از شرکت ها گزارشی از دستاوردها و اقداماتشان را در راستای دستیابی به سود برآوردی شده در اولین پیش بینی درآمد هر سهم خود اعلام می کنند. بطوریکه می توان گفت اعلام تعدیل های مثبت و منفی، هر یک اثرات متفاوتی را بر روند قیمت سهام شرکت اعمال می کند و بر کلیت بازار سرمایه موثر واقع می شود.

در همین ارتباط، یک کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: فعالان بازار سرمایه از ابتدای مهر ماه به استقبال گزارشات عملکرد شش ماهه اول شرکت ها رفته اند و این موضوع بوضوح در حجم و ارزش معاملات و نیز روند کلی قیمت سهام شرکت ها مشهود است. بطوریکه تاکنون طبق انتظارات سهامداران شاهد انتشار گزارش های میاندوره ای مناسب از اغلب صنایع بوده ایم.

محمد حسن جنانی افزود: اگرچه گزارش های مالی کلیه شرکت ها با افزایش سودآوری همراه نبوده، اما در بسیاری از موارد نمایانگر بهبود وضعیت سودآوری آنها نسبت به دوره های قبلی بوده است و بررسی این گزارشات به تحلیلگران و کارشناسان اجازه می دهد تا با ریسک بیشتری اقدام به سرمایه گذاری کنند. به نظر می رسد با روندی که شرکت ها از لحاظ سودآوری و عملیاتی در نیمه اول امسال سپری کرده اند، بهبود هر چه بیشتر سودآوری شرکت های بورسی طی عملکرد 9 ماهه و 12 ماهه دور از انتظار نخواهد بود.

وی به دو رویداد مهم و اثر گذار بر وضعیت آتی بازار سرمایه اشاره کرد و اظهار داشت: بخش عمده ای از نقدینگی توسط سرمایه گذاران ریسک گریز از بازار سرمایه خارج شده است، چرا که به نظر می رسد این گروه از سرمایه گذاران در انتظار مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری امریکا هستند تا پس از آن اقدام به تزریق نقدینگی به بازار سرمایه کنند.

از سوی دیگر انتخابات ریاست جمهوری کشورمان با توجه به تجربه سنوات گذشته می تواند تبعات مثبتی را بر وضعیت بورس اعمال کند و انتظار می رود تا بازار سرمایه با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات در مسیر صعودی حرکت کند.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه افزود: تک نرخی شدن ارز یکی دیگر از رویدادهای مهم بازار سرمایه است که تاکنون به دلیل برخی از مشکلات به تعویق افتاده و در شرایط فعلی به نظر می رسد با توجه به اراده دولتمردان این دستور العمل تا پایان امسال به اجرا در بیاید. به هر حال یکسان سازی نرخ ارز بر کلیت اقتصاد کشور و اغلب صنایع اثرات مثبتی اعمال خواهد کرد و تنها نوسانات منفی مقطعی در برخی از گروه های مصرف کننده ارز همچون دارویی ها در پی خواهد داشت.

علاوه بر این به نظر می رسد بازار سرمایه در برآورد انتظارات از اجرایی شدن برجام اغراق نموده که اکنون با انتشار گزارش های شش ماهه اول امسال شرکت ها اندکی از انتظارات آنها تعدیل یافته است.

جنانی عملکرد اغلب گروه ها طی نیمه اول سال جاری را مناسب ارزیابی کرد و در این خصوص ابراز داشت: شرکت های فعال در گروه روی مطابق با انتظارات و و برآوردهای اهالی بازار سرمایه عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشتند و در کنار آنها صنایع سنگ آهنی و فلزی ها تعدیل های مثبت خوبی را ارائه نمودند. در این بین حتی شرکت های دارویی بر خلاف اینکه همواره شش ماهه اول امسال چندان مناسب عملکرد نمی کردند، امسال فعالیت خوبی داشتند و بر این اساس می توان گفت بجز گروه بانک و چند صنعت دیگر بخش عمده ای از صنایع مناسب عمل کردند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محبت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
انشاالله چنین باشد و مجددا حقیقهای بی خبر به دام بازار نیفتند تا با ضرر خارج شوند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
کجا قابل قبول بوده. ما در نیمه اول سال تویهام خودرویی بخصوص گروه سایپا به رهبرب جمالی دزد و دارودستش 50 درصد از اصل سرمایمون نابود شد. لعنت به دولت و مدیران دزد و کلاه بردارش.
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
میانگین نرخ فروش فلز روی توسط تولید کنندگان در 6 ماهه اول 2076 دلار بود حالا در 6 ماهه دوم که نرخ روی بالای 2250 دلار بود تا الان به نظر شرکت های مثل فرآور که در 6 ماهه اول 34 تومن سود کنار گذاشتن بتونند در 6 ماهه دوم بالای 50 تومن سود کنار بگذران و شگفتی ساز بشن هر چند برای فراور در صورت تمدید معافیت مالیاتی از ارزیابی داراییها باید منتظر اعلام افزایش سرمایه سنگین شرکت هم باشیم