بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
در پی حضور کارشناسانی از شرکت Atos؛

پای فرانسوی ها به سیستم معاملات بورس باز می شود

طبق اخبار اعلام شده پس از سال ها قطع همکاری، بالاخره کارشناسانی از شرکت فناوری اطلاعات Atos متعلق به کشور فرانسه به ایران سفر کرده اند تا در رابطه با بحث نوسازی و به روز رسانی پایگاه داده ها و نرم افزار معاملاتی بازار سرمایه ایران که حدود 10 سال قبل پیاده سازی شده بود، با مقامات سازمان بورس و سایر ارکان بازار سرمایه مذاکره کنند تا در صورت امکان Atos به عنوان مشاور نرم افزاری بازار سرمایه ایران فعالیت خود را در ایران از سر گیرد.
کد خبر : ۱۷۰۲۳۶
نویسنده :
کیوان فر

پس از حدود یک دهه غیبت و شکسته شدن دیوار تحریم ها، بالاخره پای فرانسوی ها به سیستم معاملات بورس هم باز می شود.

به گزارش بورس نیوز، طبق اخبار اعلام شده پس از سال ها قطع همکاری، بالاخره کارشناسانی از شرکت فناوری اطلاعات Atos متعلق به کشور فرانسه به ایران سفر کرده اند تا در رابطه با بحث نوسازی و به روز رسانی پایگاه داده ها و نرم افزار معاملاتی بازار سرمایه ایران که حدود 10 سال قبل پیاده سازی شده بود، با مقامات سازمان بورس و سایر ارکان بازار سرمایه مذاکره کنند تا در صورت امکان Atos به عنوان مشاور نرم افزاری بازار سرمایه ایران فعالیت خود را در ایران از سر گیرد.

در همین راستا طی جلساتی که میان مسئولین ارشد بازار سرمایه ایران با این شرکت فن آوری اطلاعات برگزار شده، مواردی از قبیل نوسازی و رفع اشکالات نرم افزاری معاملاتی مورد استفاده در ایران و نیز امکانات نرم افزاری و سخت افزاری جدید Atos مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

این دیدارها در حالی روی داده که مدت هاست شکایت جامعه سهامداری ایران پیرامون قطعی سیستم معاملات از معاملات آنلاین به کل معاملات روزانه و عادی نیز تسری پیدا کرده است. بطوریکه قطعی های چند باره سامانه معاملات، فضای نارضایتی زیادی را در بین سهامداران ایجاد کرده است. مشکلاتی که علت اصلی بروز آن قدیمی بودن سامانه و عدم امکان به روز رسانی آن بوده و به رغم هشدارهای مکرر کارشناسان و فعالان بازار سرمایه در خصوص عدم کارایی لازم نرم افزارهای معاملاتی موجود به مسئولان سازمان بورس، هیچ توجهی به این هشدارها نشد و در موارد متعددی شاهد سردرگمی سهامداران و سرمایه گذاران و تحمیل زیان به آنها بودیم.

بطوریکه شاید بایستی مدت ها قبل تر مذاکرات مربوطه صورت می گرفت. اما از قدیم گفته اند: "ماهی را هر وقت از آب بگیری، تازه است." شاید قرار است پس از امضای قراردادهای خودرویی، گره کور اختلال در سامانه معاملات بورس هم به دست فرانسوی ها باز شود. اختلالاتی که علاوه بر ایرادات فنی، در برهه ای از زمان شائبه حمله سایبری و رخنه ویروس به سامانه را نیز در بازار ایجاد کرده بود.

اما به هر ترتیب آنچه مسلم است اینکه توسعه و گسترش زیر ساخت ها در پهنه بازار سرمایه امری اجتناب ناپذیر است و بازگشت Atos شاید نقطه شروع جدیدی برای رسیدن به این هدف مهم باشد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
فقط ادعا داریم ما ایرانیها نمیدونم اینهمه ادعا رو از کجا آوردیم؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
چای افریقایا هم باز بشه بهتر از این سیستم عهد بوقه که هر روز هنگ میکنه.
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
سلام:ماکه ازدست این بورس خسته شدیم ومتضرر بگذار کمی هم فرانسویها حرس بخورند.
حسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
فقط متاسفم ...
هژیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
یه نگاه به تابلو بورس بندازین مشاهده میکنید که بیشتر سهم ها زیر 500 تومن هستند و Eps هم کمتر از 30 تومن...
کشوری هستیم که هفت درصد مواد معدنی جهان رو داریم و شرایط آب و هوایی و کوه های بیشمار و مواد زیست توده و روز های خورشیدی و بادی.... با مقایسه با کشور هایی که نصف شرایط مارو هم ندارن میبینیم که بدترین شرایط رو داریم...........................................................................
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷
بابا کم کامنت منفی بگذارید .یقینا با حرکت فلزیها و بازشدن نمل د تاپیکو و.و.و شاخص میره برای صد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟