بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
شرکت کارگزاری نهایت نگر گزارش می دهد:

رمزگشایی حرکت امواج در "شنفت"

در تحلیل حاضر موج شماری نمودار قیمتی سهام شرکت نفت پارس با نقطه شروع ۱۵ اکتبر ۲۰۱۱ انجام گرفته که نتایج نشان می‌دهند موج قیمتی اخیر حداقل تا ۶۴۰ تومان ادامه خواهد داشت. نحوه نتیجه گیری مذکور در متن تحلیل به صورت مستند ارائه شده است.
کد خبر : ۱۷۰۶۱۹

بنابر گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، در موج شماری نشان داده شده در شکل۱، که سعی شده تمامی قوانین موجی رعایت شوند مشاهده می‌شود؛ یک روند ایمپالس (جنبشی) صعودی از نقطه START آغاز و با موج سه ای انبساطی (پنج موجی) ادامه و موج پنجی کوتاه شده در قالب الگوی اندینگ دیاگونال (Ending Diagonal) به اتمام رسیده است. سپس روندی با جنس کارکشن (اصلاحی) که در شکل، با لیبل های A،B و C نشان داده شده است تشکیل شده است. همچنین در نقطه C، فازی جدید از رشد قیمتی آغاز شده که مهمترین بخش تحلیل برای پیش بینی رفتار آتی قیمت به حساب می آید. در ادامه به بررسی جنس فاز جدید پرداخته می شود.


رمزگشایی حرکت امواج در

همانطور که در شکل ۲ مشخص شده است پس از اتمام یک سه موجی اصلاحی در نقطه C، در درجه ی موجی پایین تر به ترتیب یک پنج موجی (1 or A) و یک سه موجی با ساختار کارکشن کامپلکس یا ترکیبی (2 or B) و در نهایت موج اخیر که هم اکنون در حال پیشرفت می باشد تشکیل شده اند.


رمزگشایی حرکت امواج در

مطابق قوانین امواج در روایات مختلف، احتمالاتی برای آینده روند قیمتی مطرح می باشد که در ادامه طرح و بررسی می شوند.

1) موج افزایشی آغاز شده از نقطه C، یک ساختار زیگ زاگ به عنوان جز دوم از یک پهنه (Flat) بلند مدت (آغاز شده از نقطه (۵) در نمودار) باشد: این سناریو، سناریوی قابل دفاعی می باشد که در این صورت با توجه به تکمیل دو موج از سه موجی مد نظر (موج اول پنج تایی و موج دوم کامپلکس)، تنها ساختار مورد انتظار یک پنج موجی در قالب موج آخر از یک زیگ زاگ با آرایش ۵:۳:۵ خواهد بود که ریزموجِ یک این پنج موجی خاتمه یافته و قیمت داخل ریزموج دوم قرار دارد و موقعیت خرید مناسبی برای استفاده از رشد قیمت در ریزموج های سوم و پنجم را فراهم آورده است. مقاومت اول پیش رو پس از تکمیل ریزموج دو، ۶۴۰ تومان خواهد بود.

2) موج آغاز شده از نقطه C، یک ایمپالس میان مدت باشد: این سناریو نیز از طریق قوانین قابلیت وقوع دارد. به این نحو که موج حاضر را یک موجِ سه یِ پنج تایی از یک ایمپالس پنج موجی تصور کرد که در این حالت با ادبیات تخصصی الیوت قیمت هم اکنون در موج دو از سه قرار دارد و اهداف پیش رو احتمالی، ۶۴۰ تومان و ۸۳۷ تومان خواهند بود.

3) موج آغاز شده از نقطه C، یک کارکشن با الگوی مثلث باشد: این سناریو رد می شود چراکه آرایش امواج در مثلث ها (Triangle) به صورت ۳:۳:۳:۳:۳ بوده و با توجه به آرایش پنج موجی موج اول بعد از نقطه C و ساختار موج دوم، تصور تشکیل مثلث دور از ذهن می باشد. ضمنا مثلث ها در کارکشن های کامپلکس نمی توانند جز دوم به شمار روند و موج دوم در کامپلکس ها معمولا ساختار زیگ زاگ دارد.

نتیجه گیری تحلیل امواج "شنفت"

  • چه در سناریو اول و چه در سناریو دوم که قابلیت تحقق دارند حکومت یک ریزموج پنج تایی مورد توافق بوده و می توان اهداف ۶۴۰ یا ۸۳۷ تومانی را برای موج اخیر متصور بود.
  • سرمایه گذاران می توانند با هدف اولیه ۶۴۰ تومانی و با حد ضرر ۴۹۱ تومانی به صورت پله ای وارد موقعیت خرید شوند.
  • در صورت موفقیت قیمت در شکست محدوده قیمتی ۶۴۰ تومان، به منظور حفظ سود به دست آمده، حد ضرر به ۶۴۰ تومان منتقل خواهد شد.

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگر: هادی پورحامدی

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
سلام
چرا نمودار تحلیلی شما با نمودار واقعی سهم فرق داره؟سهام شنفت زیر 500 تومان معامله نشده ولی در نمودار تعدیل شده شما تا 350 هم پایین اومده! سایت tsetmc هم زیر 500 تومان نشون نمیده،چطور میشه با قیمتهای موهومی تحلیل کرد در صورتی که سهم اصلا زیر 500 تومان نیومده؟!!!
ناشناس
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۶
جناب مصطفیِ عزیز نمودار تعدیل شده است.
احسان امیری کارگزار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳
با اين اشکال نمی توان در خصوص آینده قیمت نظر داد .
علی
ROMANIA
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
تئوری های پوچ و بی فایده الیوت
این روز ها همه تحلیل گر الیوت شدند
فقط یه سوال از این تحلیل گر ها کنید
کارنامه معاملاتی خودتون نشان دهید