بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
در پی تمدید 10 ساله تحریم ها در کنگره سنا؛

بورس منفی شد / شاخص مثبت ماند!

سنای آمریکا پنج شنبه گذشته تمدید قانون تحریم‌ها علیه ایران را برای یک دوره ۱۰ ساله دیگر تصویب کرد.
کد خبر : ۱۷۱۰۷۰
نویسنده :
کیوان فر

سنای آمریکا پنج شنبه گذشته تمدید قانون تحریم‌ها علیه ایران را برای یک دوره ۱۰ ساله دیگر تصویب کرد.

به گزارش بورس نیوز، این قانون در حالی تمدید شدکه پیش از این مجلس نمایندگان آمریکا تمدید قانون تحریم‌های ایران را با اکثریت آراء برای یک دوره ۱۰ ساله دیگر به تصویب رساند.

کنگره سنا اعلام کرده که مقامات ایران طی روزهای اخیر تأکید کرده‌اند که تصویب این طرح به معنای نقض برجام از سوی آمریکا است.

در راستای تصویب این قانون، در روز جاری شاهد معاملاتی سرد با پایداری صف های فروش در بسیاری از نمادها هستیم و این در حالی است که بر خلاف کلیت بازار، شاخص کل همچنان در مدار مثبت به سر می برد و این روند افزایشی در نماگر مذکور را می توان از بابت افزایش نرخ ارز و نیز رشد بهای نفت به بهانه همکاری ایران و عربستان دانست که موجب تحریک تقاضا در گروه پالایشی و البته صادرکنندگان بورسی همچون پتروشیمی ها شده است. بطوریکه تمامی نمادهای گروه پالایشی و پتروشیمی با صف خرید و افزایش تقاضا مواجه شده اند تا شاخص کل نیز حرکتی رو به رشد داشته باشد.

این واکنش که به نظر می رسد بیشتر هیجانی است، در حالی از سرمایه گذاران و سهامداران مشاهده می شود که پس از امضای برجام و برنامه برای لغو تحریم های ایران، در عمل اتفاق خاصی در لغو تحریم های اثرگذار بر صنایع مختلف و بهبود اوضاع محقق نشد که با تمدید دوباره آن شرایط برای فعالان بازار نگران کننده شود.

ضمن اینکه بازار سرمایه ما همواره ثابت کرده در این شرایط همواره نوسانات احساسی داشته و بیشتر بر پایه هیجانات رفتار می کند تا واقعیت! هر چند نوسانات شدید طی یکی دو روز آتی چندان دور از انتظار نیست تا گذشت زمان دید بهتری را برای تصمیم گیری به سرمایه گذاران و سهامداران ارایه کند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
قبل از اینکه انتخاب ترامپ و تمدید تحریم ها بخواهد تهدیدی برای بورس ایران باشد ، به لطف آقایان مسئول ، با توقف چندین ماهه نمادهاد در حال منهدم کردن بورس ایران هستند .
آمریکا از آن سر دنیا هیچ غلطی نمی تواند بکند ، این ما خودمان هستیم که در داخل ایران اشتباه می کنیم .
طناز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
رحم الله من قرا الفاتحه مع ........ للبورس والفرابورس والشابور و الطیب والاقتصاد وال.......
سلمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
سلام
به این ... بگوید پس چی شد حذف محدویتها فقط به فکر نصب شدن بودی وقتی کار تمام شد هم دستیش رو شد چرا این همه دروغ در کشوری به نام اسلامی چرا ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
منظور سازمان و مسئولین اقتصادی از این همه نمایش کاری در بورس چیه ؟؟
1-با این همه بلوک زدن شاخص را مثبت نگه داشتن به قیمت بدبخت شدن سهام دارن خرد
2- بسته نگه داشتن نمادها به مدت طولانی و بلوکه شدن پول مردم
3-فروختن این همه اسناد خزانه و اوراق دهی و پول توی جیب دولت ریختن به وسیله بورس
4- این همه دزدی و اختلاس و حقوق های نجومی که میگن قانونی بوده
5-این همه مسخره کردن و دروغ گفتن به مردم از سوی سازمان و مسئولان
6- این همه مشکل در سیستم معاملات در روزهای مثبت بازار و عرضه اولیه ها
.....
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
بورس ایران طوری منفی شده که انگار تا دیروز با آمریکا و اروپا مراودات تجاری داشتیم حالا که تحریم شدیم این بلا سر بورس اومد...بابا این تحریمها از 20 سال پیش بوده حالا تمدید شده,مسئولین محترم بورس و وزارت اقتصاد ما که میدونیم وضعیت امروز بورس ناشی ازضغف مدیریت شماست نه تحریمهای 20 سال پیش. ما همچین خوابم نیستیم
آستیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
خود دولت و وزیر اقتصاد و مدیر جدید انتخابیش برای بورس از مدتها پیش با دستکاری بازار مشغول ویران کردن آن هستند، این تمدید تحریمها تنها بهانه ای شد برای این که به کارشان شتاب بیشتری بدهند و برای آن توجیه پیدا کنند! نمادهای نور چشمی را امروز بستند تا از سقوطشان جلوگیری کنند و بقیه بازار را به خون کشیدند تا نقدینگی با شتاب بیشتری به آنجا برود که میخواهند، یعنی خرید اوراق خزانه! وقتی وزیر اقتصاد نوسان اینگونه نرخ ارز را طبیعی، و حقوقهای نجومی مدیران را در چهار چوب قانون و مقررات میداند وضعیت اینگونه بورس را هم لابد بر اساس شاخص کاملا طبیعی و حتی صعودی میداند!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
سلام بهترین بازار دلار است برای اینکه دولت فقط از دلار حمایت میکند بیش به سوی خرید دلار واز بورس خارج شدن اوراق هم به کار نمی اید فقط دلار دلار دلار
ارحان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
من اشتباه میکنم(نحوه محاسبه واحد) یا سیستم مشکلداره؟آخه چطوری بود امروز جم با ۱۲ میلیارد ریال معامله ۱۰۰ واحد مثبت بود ولی خودرو ۸۱ میلیارد معامله بعد ساعت ۱۰ کلا رو ۵۰.۲۵ واحد گیر کرد آخه چطوریه؟
کارشناس
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱
درست حساب کردی اتفاقا من هم حساب کردم و حتی عکس هم گرفتم برا نقد شاخص در کلاس . مسخره ترین شکل موجود بود امروز
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
تا زمانیکه ایران نقض حقوق بشر می کند موشک پرانی می کند منطقه ازاری می کند تحریم ها برداشته نخواهند شد و من نمی دانم برای چه اقایان اینقدر شلوغش کرده اند اینها جزو تحریم های اولیه هست که تمدید شده اما در مورد بورس باید گفت که اقتصاد ایران دچاز سو مدیریت و دزدی ها شده است و چندان ربطی به تحریم ها ندارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
عضو دموکرات کنگره آمریکا: با تمديد تحريم همراهی کردیم تا تندروهای آمریکایی تحریم جدید تصویب نکنند و برجام نقض نشود/ این قانون مصوب تعلیق می شود و اثر اجرایی ندارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹
بنازم رییس جمهور کشوری را که خود تحریمی انجام داد پا برهنه به سر کار رفت وکفش بپا نکرد و پیام داد من تا کفشی را مردم کشورم درست نکنند کفش بیگانگان را به پا نخواهم کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۷
گرچه ارزش پول ایران سالهاست که صفر در ان بی تاثیر شده بود (1ریال=10000ریال )ولی یک دست اورد بسیار مهمی در شرایط فعلی دارد که سازمان بازرسی بدنبال در یافتی های کلان می باشد حساب وکتاب ها بهم میخورد دیگر نمی تواند لیست سیاه را پی گیری نماید حال باز هم بگویید تیم اقتصادی دولت ضعیف است