بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
کارگزاری نهایت نگر بررسی کرد:

"کچاد" و سناریوهای رشد قیمت

در هفته‌های اخیر با رشد قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی و افزایش نرخ آتی آن، شاهد رشد قیمت در دو قلوهای سنگ معدنی بودیم. با توجه به آنکه به نظر می‌رسد افزایش نرخ سنگ آهن در بلند مدت ادامه دار باشد، در تحلیل روز جاری به جهت واکاوی بیشتر، به بررسی نمودار قیمت سهام شرکت معدنی و صنعتی چادر ملو با نماد معاملاتی کچاد پرداخته‌ایم.
کد خبر : ۱۷۱۱۴۳

در ماه‌های اخیر در قیمت جهانی سنگ آهن شاهد رشد قیمت قابل توجهی بودیم که به دنبال آن در بورس ایران نیز، رشد قیمت دو قلوهای سنگ آهنی رقم خورد. اما در تحلیل امروز به بررسی تکنیکی نمودار قیمت سهام شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با نماد معاملاتی کچاد پرداخته‌ایم.

براساس گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، همان طور که در تصویر زیر نشان داده شده است، پس از آنکه قیمت در سال گذشته سقف ۲۱۲ تومان را ثبت نمود، در ابتدای سال جاری کار خود را با افت آغاز کرد و تا محدوده کف تاریخی دو سال گذشته، عقب نشینی کرد.

این حرکت که موج ۲ یا B می‌توانست باشد، با افزایش تقاضای خریداران در این نماد همراه شد و پس از آن طی سه گام، شاهد رشد قیمت تا محدوده ۲۰۷ تومان بودیم. از منظر آنالیز موجی اگر بخواهیم صرفاً بر اساس شکسته شدن سطوح سیگنال بدهیم باید بگوییم در صورت شکسته شدن سقف ۲۰۷۳ ریال در همین چارچوب زمانی روزانه، سیگنال خرید جدید صادر خواهد شد. اما در واکاوی بیشتر باید بگوییم که حرکت صعودی فعلی آرایش موج ۳ یا C را دارد و برای تکمیل این آرایش می تواند بار دیگر حداقل تا سقف قبلی رشد نماید. اگر از این منظر به نمودار بنگریم، آنچه می‌تواند برای افراد ریسک پذیر گزینه جذابی باشد، خرید بر روی سطوح حمایتی است. لذا در این مقطع به بررسی سطوح حمایتی با اهمیتی که می‌توانند موجبات برگشت قیمت و کف‌سازی را فراهم آورند، می‌پردازیم.

در بررسی سطوح حمایتی در ابتدا خط واصل دو ماژور اصلی سقف را به کف میان این دو منتقل نموده‌ایم. کف کانالی که به این ترتیب تشکیل می‌شود، از اهمیت حمایتی بالایی برخوردار است. این محدوده قیمتی زمانی اهمیت دو چندان می‌یابد که با خط میانی چنگال رسم شده بر روی آخرین گام‌های حرکتی و هم‌چنین کلاستر فیبوهای اصلاحی رسم شده بر روی گام‌های صعودی اخیر، تطابق مناسبی دارد.


اما در ادامه به سراغ بررسی نمودار با ایچیموکو و اسیلاتورها رفته‌ایم. علیرغم آنکه شاهد چرخش کوموی آینده به سمت صعودی هستیم اما در مقطع فعلی برمودای نزولی داریم که قیمت را به سمت پایین کشیده است. در محدوده حمایتی ذکر شده در بند قبلی عملاً این برمودا نیز هدف خود را فعال نموده است.

توجه به اسیلاتورها نیز خالی از لطف نخواهد بود. همانگونه که نشان داده شده است، در گذشته هر بار که شاهد فرو رفتن اسیلاتورها به اشباع فروش بوده‌ایم، قیمت کف‌سازی نموده و به مسیر رشد بازگشته است. در این گام بار دیگر شاهد حرکت اسیلاتورها به سمت اشباع فروش هستیم که شانس قیمت برای کف‌سازی و برگشت به مسیر رشد را افزایش می‌دهد.


نتیجه‌گیری:

به نظر می‌رسد با نگاه میان مدت و با رعایت حد ضرر ۱۵۵ تومان (برای میان مدت) و ۱۶۸ تومان (برای کوتاه مدت)، خرید در محدوده حمایتی ۱۷۵ الی ۱۸۰ تومان می‌تواند اهداف قیمتی ۲۱۰ و ۲۴۰ را داشته باشد.

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگران: فاطمه توتونچی، مصطفی پازوکی

اشتراک گذاری :
ارسال نظر