بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
بازار سرمایه در سه ماهه فصل پاییز همچون ماه های قبل از آن روند نامناسبی را پشت سر گذاشت و در این مدت نتوانست با اعطای بازدهی مناسب سهامداران را خشنود کند.
کد خبر : ۱۷۱۶۱۷
نویسنده :
جمشیدی

بازار سرمایه طی سه ماهه سوم سال جاری با تحولات مختلفی در حوزه داخلی وخارجی مواجه شد، تحولات و رویدادهایی همچون مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و در پی آن نقض برجام در کنار افزایش نرخ بهره آمریکا، رشد نرخ ارز و افزایش قیمت فلزات اساسی که هر یک به نوبه خود روند معاملات روزانه بازار را تحت الشعاع قرار داد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه در سه ماهه فصل پاییز همچون ماه های قبل از آن روند نامناسبی را پشت سر گذاشت و در این مدت نتوانست با اعطای بازدهی مناسب سهامداران را خشنود کند.

بطوریکه در مجموع بازار سرمایه طی سه ماهه سوم سال جاری بازدهی مثبت حدود پنج درصدی را محقق ساخت. در این شرایط صندوق های سرمایه گذاری نیز همگام با بازار سرمایه چندان موفق عمل نکردند و تنها تعداد محدودی از صندوق های سرمایه گذاری مشترک توانستند بازدهی قابل قبولی را نصیب سرمایه گذاران کنند. به گونه ای که صندوق نیکان پارس با عمر فعالیت 1415 روز و دارایی نقد 32 درصدی بازدهی مثبت 40.45 درصدی را رقم زد و بدین ترتیب به عنوان صندوق سرمایه گذاری که بیشترین عایدی را نصیب سرمایه گذاران خود کرده، معرفی شد. علاوه بر این، صندوق سرمایه گذاری پارسیان در حالی که پنج درصد از دارایی های آن به صورت نقد است، بازدهی مثبت بیش از 21 درصدی را به ثبت رساند و در کنار آن صندوق ایساتیس که عمر فعالیت آن حدود 2500 روز محاسبه می شود با برخورداری از دارایی نقد اندک بازدهی مثبت 17 درصدی را به دست آورد. همچنین صندوق بازار گردانی صنعت مس در جایگاه چهارم جدول پر بازده ترین صندوق ها قرار گرفت چرا که این صندوق که حدوداً یک سال از عمر فعالیت آن می گذرد بازدهی مثبت 14 درصدی محقق ساخته است.

کارنامه ثلث سوم صندوق های سرمایه گذاری

صندوق مشترک گنجینه مهر نیز بازدهی مثبت 10 درصدی را محقق کرد و در کنار آن صندوق هایی همچون توسعه ملی، بورسیران، دماسنج، آشنای دی، خاورمیانه و نو اندیشان بازدهی حدود 9 درصدی را به ثبت رساندند.

علاوه بر این، در این رده بندی صندوق هایی همچون سهم آشنا، بانک اقتصاد نوین، فیروزه، بانک مسکن، ذوب آهن، خوارزمی، رشد سامان، یکم دانا و یکم آبان قرار می گیرند. این در حالی است که از میان بیش از 80 صندوق سرمایه گذاری حدود 40 صندوق بازدهی منفی بدست آوردند که بیشترین مقدار آن حدود 11 درصد محاسبه می شود و توسط صندوقی با عمر فعالیت کمتر از یک سال رقم خورده است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
جوان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
صندوق نیکان پارس کارگزاری پارس نمودگر ایا صدور میزنه ؟مدیر صندوق نیکان پارس آیا مشاوره هم میده جهت سرمایه گذاری با این روند رو به رشدی که داره ؟