بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
بابت تعدیل مثبت 126 درصدی سود هر سهم

"فخوز" بار دیگر متوقف شد

"فخوز" طی گزارش عملکرد 9 ماهه سال مالی جاری سود هر سهم خود را از 207 به 468 ریال افزایش داد تا با انتشار اطلاعیه جدید خود تعدیل 126 درصدی سود هر سهم را گزارش کند.
کد خبر : ۱۷۲۰۴۴
نویسنده :
کیوان فر

در ساعت پایانی معاملات روز جاری نماد معاملاتی شرکت فولاد خوزستان در حالی بابت افزایش 126 درصدی سود هر سهم و ارایه پیش بینی بودجه سال مالی 95 همراه با تعدیل مثبت متوقف شد که این مجموعه سود خود را طی چندین مرحله در سال جاری افزایش داده بود.

به گزارش بورس نیوز، "فخوز" طی گزارش عملکرد 9 ماهه سال مالی جاری سود هر سهم خود را از 207 به 468 ریال افزایش داد تا با انتشار اطلاعیه جدید خود تعدیل 126 درصدی سود هر سهم را گزارش کند.

طبق اطلاعیه مندرج در سامانه اطلاع رسانی کدال، شرکت فولاد خوزستان در پایان عملکرد منتهی به 30 آذر ماه سال 1395 مبلغ 306 ریال از سود 468 ریالی را محقق کرده تا بودجه جدید خود را 65 درصد پوشش دهد.

طبق بررسی های به عمل آمده از این گزارش می توان دریافت که علت تعدیل مثبت 126 درصدی سود هر سهم "فخوز" از محل افزایش حجم فروش به ویژه در بخش صادرات و نیز رشد قیمت های جهانی بوده است. بطوریکه مقدار تولید و فروش محصول اسلب به ترتیب با 22 و70 درصد افزایش گزارش شده و به همین نسبت مبلغ فروش محصول مذکور نیز حدود 66 درصد افزایش را نشان می دهد.

شایان ذکر است طی عملکرد 9 ماهه امسال شرکت 43 درصد از کل فروش به صادرات اختصاص داشته که رقم آن در مقایسه با کل صادرات سال مالی 94 با افزایش چشمگیری همراه شده است.

نکته قابل توجه و اساسی در این گزارش نیز نرخ برآوردی برای دلار است که حدود 3600 تومان لحاظ شده؛ در صورتی که طی روزهای اخیر بازار ارز شاهد جهش نرخ قابل توجهی بود و ثبات و تداوم این روند صعودی می تواند زمینه عملکردهای مطلوب بعدی همراه با تعدیل مثبت مجدد سودآوری را در سه ماه پایانی برای "فخوز" رقم بزند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر