بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
مدیر مالی شرکت کاشی و سرامیک سینا بررسی کرد:

آثار مالی افزایش نرخ فروش محصولات کاشی و سرامیک

با توجه به اینکه تنها 2 ماه تا پایان سال مالی جاری بیشتر باقی نمانده است و از نیمه اسفند نیز فروش و تولید به دلیل انبارگردانی به حداقل خود می رسد، بعید به نظر می رسد افزایش نرخ فروش محصولات شرکت طی مدت مذکور تغییر یابد.
کد خبر : ۱۷۲۱۶۶
نویسنده :
یارمحمدی

طی هفته گذشته انجمن صنفی کاشی و سرامیک با توجه به 3 دلیل اعم از؛ افزایش قیمت عوامل تولید و بهای تمام شده محصول، عدم افزایش قیمت کاشی و سرامیک طی 3 سال گذشته و ضرورت مدیریت و تنظیم بازار و پیشگیری از تعطیلی کارخانجات این صنعت، مصوب کرده است تا نرخ فروش محصولات کاشی و سرامیک حداکثر تا سقف 20 درصدی از تاریخ 95.11.01 اعم از داخلی و صادراتی افزایش یابد، این مصوبه باعث ایجاد جوی مثبت در بازار سهام، ایجاد صف خرید و افزایش تقاضا برای سهام این شرکت ها شده است.

مدیر مالی شرکت کاشی و سرامیک سینا در همین ارتباط در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: با توجه به اینکه تنها 2 ماه تا پایان سال مالی جاری بیشتر باقی نمانده است و از نیمه اسفند نیز فروش و تولید به دلیل انبارگردانی به حداقل خود می رسد، بعید به نظر می رسد افزایش نرخ فروش محصولات شرکت طی مدت مذکور تغییر یابد.

عباسی در ادامه افزود: در بودجه سال مالی آینده با توجه به افزایش قیمت عوامل تولید و بهای تمام شده محصولات حتماً افزایش 10 درصدی نرخ فروش اعمال می گردد، اما با توجه به شرایط کلی صنعت بیش از این مقدار بعید به نظر می رسد. همچنین با توجه به اینکه در مصوبه مذکور میزان افزایش نرخ را حداکثر تا 20 درصد در نظر گرفته اند، این افزایش می تواند از صفر تا 20 درصد اعمال شود اما تمامی این موارد به کشش بازار برای ایجاد تقاضا بستگی دارد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر به دلیل اینکه کارخانجات کاشی و سرامیک به اشباع رسیده و با رکود شدید بخش مسکن، تقاضا برای محصولات کاشی و سرامیکی نیز به حداقل رسیده است، همچنین با توجه به رقابتی بودن این صنعت، بازاریابی فروش نیز دچار مشکل شده و تقاضایی برای محصولات وجود ندارد.

این مقام مسئول عنوان کرد: در بخش فروش صادارتی نیز به دلیل اینکه در قراردادهایی که با خریداران خارجی منعقد شده نرخ های مشخصی در نظر گرفته شده است، افزایش یکباره 20 درصدی نرخ فروش کاشی و سرامیک بعید به نظر می رسد و منطقی نیست.

عباسی خاطرنشان کرد: تا زمانی که بازار مسکن تکان نخورد و به سمت رونق حرکت نکند تقاضا برای صنایع مرتبط با آن که یکی از آنها کاشی و سرامیک می باشد، نیز افزایش نمی یابد تا بتوان نرخ فروش محصولات کاشی و سرامیک را افزایش داد چرا که در حال حاضر بازار کشش افزایش قیمت را ندارد و تغییری در درآمدهای شرکت نیز ایجاد نخواهد شد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
از ایشان می پرستیدی که چرا نرخ ارز را 2600تومان در گزارشتان قرار دادی