بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
بورس نیوز بررسی کرد:

عملکرد گروه رایانه از سه بعد

گروه رایانه و فعالیت های وابسته به آن دارای 10 شرکت فعال در بازار سرمایه می باشد و از ابتدای سال 95 تا 23 اسفند ماه همان سال بازدهی مثبت 26 درصدی را برای سهامداران خود به ارمغان آورده است.
کد خبر : ۱۷۳۸۲۸
نویسنده :
جمشیدی

گروه رایانه و فعالیت های وابسته به آن دارای 10 شرکت فعال در بازار سرمایه می باشد و از ابتدای سال 95 تا 23 اسفند ماه همان سال بازدهی مثبت 26 درصدی را برای سهامداران خود به ارمغان آورده است.

پر بازده ترین و کم بازده ترین ها

بر اساس گزارش بورس نیوز، در این گزارش به بازدهی 10 شرکت فعال در گروه رایانه به همراه تک نماد فعال در گروه ارتباطات یعنی "اپرداز" پرداخته شده و بیشترین و کمترین سود محقق شده توسط این مجموعه ها معرفی شده است.

بر اساس اطلاعات موجود، در این گروه بیشترین بازدهی مثبت توسط شرکت آتیه داده پرداز رقم خورده و "اپرداز" با تحقق بازدهی مثبت 356 درصدی عنوان پر بازده ترین سهم در این گروه را به خود اختصاص می دهد. علاوه بر این، شرکت آسان پرداخت پرشین با کسب بازدهی مثبت 61 درصدی دومین شرکتی است که بیشترین بازدهی مثبت را بدست آورده است. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که "اپرداز" و "اپ" جزو برنامه های عرضه اولیه موفق بازار سرمایه در سال جاری به شمار می روند.

این در حالی است که شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با افت قیمتی حدود 10 درصدی به عنوان کم بازده ترین سهم در این گروه مطرح می شود و بعد از آن شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی با کسب بازدهی منفی دو درصدی در جرگه کم بازده ترین سهام قرار می گیرد.

بیشترین و کمترین سود

شرکت خدمات انفورماتیک از لحاظ ریالی بیشترین سود را برآورده کرده و سود 2036 ریالی را برای سال مالی 95  پيش بینی کرده که از این مبلغ 77 درصد را طی عملکرد 9 ماهه همان سال پوشش داده است. علاوه بر این، شرکت آسان پرداخت پرشین برای سال مالی 95 مبلغ 2003 ریال سود برآورده کرده که 72 درصد از این مبلغ را پوشش داده است.

در مقابل اما، شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی در حالی سود 142 ریالی را برای سال مالی گذشته برآورد کرده که طی دوره عملکرد مذکور زیان 146 ریالی را محقق ساخته است.

بیشترین و کمترین قیمت هر سهم

بیشترین قیمت هر سهم در گروه رایانه به شرکت خدمات انفورماتیک با ارزش هر سهم 19002 ریال تعلق دارد. بعد از آن می توان به شرکت های آسان پرداخت پرشین و آتیه داده پرداز اشاره کرد.

این در حالی است که کمترین ارزش هر سهم به شرکت های داده پردازی ایران و تجارت الکترونیک پارسیان اختصاص دارد.

عملکرد گروه رایانه از سه بعد


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir


اشتراک گذاری :
ارسال نظر