بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳
کارشناس مسائل منطقه با اشاره به چشم طمع غربی­‌ها به آرامکو گفت: ولیعهد سعودی در انگلیس اعلام کرد که ریاض سهام اصلی شرکت آرامکو را در بورس لندن و واشنگتن به فروش می­‌گذارد. او با این اقدام قصد داشت حمایت بیشتر غرب را جلب کند.
کد خبر : ۱۷۴۶۳۰
به گزارش بورس نیوز، عبدالهادی ضیغمی، کارشناس مسائل جهان عرب، در خصوص قرار گرفتن افسران ارشد اماراتی و سعودی در لیست جنایتکاران جنگی، با اشاره به اینکه مقامات ارشد نظامی جدید سعودی خارج از خاندان حاکم هستند، بیان داشت: نظامیان برکنار شده به دستور سعودی­‌ها در یمن دست به جنایت زدند.

وی با توجه به جنایت­‌هایی که ائتلاف سعودی­ علیه یمن مرتکب شده ­است، گفت: عربستان ماه گذشته در آستانه سومین سال تجاوز خانمان‌سوز علیه مردم بی‌دفاع یمن سعی کرد تحولی در رویکرد ظاهری خود ایجاد کند و دستور عزل تعدادی از فرماندهان نظامی این کشور را صادر کرد.

کارشناس مسائل جهان عرب با تأکید بر تداوم تنش­‌ها بین ریاض و ابوظبی اشاره داشت: سعودی­ها با برکنار کردن نظامیان ارشد، افراد جدیدی را خارج از خاندان حاکم به سر کار آوردند. با این حال عملکرد دو کشور اصلی متجاوز به یمن یعنی عربستان و امارات متفاوت است.

وی با اشاره به تلاش ولیعهد سعودی برای ارائه تصویری مثبت از خود تأکید داشت: اماراتی­‌ها و سعودی­‌ها اختلافاتی در یمن دارند و هرکدام منفعت خود را دنبال می‌کنند. غرب نیز به دنبال استفاده از این موقعیت است. محمد بن سلمان با اقدامی که در عرصه نظامی داخلی انجام داد، قصد داشت در آستانه سفر به غرب چهره­‌ای روشن‌تر از خود نشان دهد.

ضیغمی با توجه به چشم طمع غربی­‌ها به آرامکو گفت: ولیعهد سعودی در انگلیس اعلام کرد که ریاض سهام اصلی شرکت آرامکو را در بورس لندن و واشنگتن به فروش می­‌گذارد. او با این اقدام قصد داشت حمایت بیشتر غرب را جلب کند.

وی با تأکید بر تخریب چهره سعودی­ها نزد افکار عمومی دنیا اشاره داشت: مردم یمن در طی سه سال گذشته نتوانسته­‌اند حتی داروهایی که زیر نظر سازمان ملل ارسال می‌شد، دریافت کنند؛ لذا برخی از موسسه‌های حقوق بشر نسبت به این موضوع اعتراض کردند و نام نظامیان برکنار شده عربستانی و اماراتی را در لیست جنایتکاران جنگی قرار دادند.

کارشناس مسائل جهان عرب با اشاره به مقصر اصلی جنایت­ها در یمن تأکید داشت: نظامیان برکنار شده زمانی که بر سر کار بودند، به دستور مقامات عربستان و امارات عمل می‌کردند؛ لذا مقامات این کشورها باید محاکمه شوند، نه افرادی که در رده دوم و سوم قرار دارند.

بنابر گزارش تسنیم، وی با توجه به بی‌تفاوتی مجامع جهانی به عوامل اصلی تجاوز به یمن گفت: نظامیانی که اخیراً عزل شدند، تصمیم گیر جنایت­های یمن نبوده­‌اند. گرچه این افراد در لیست جنایتکاران جنگی قرار گرفتند؛ اما اقدامی علیه آن­ها نیز انجام نخواهد شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر