بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
به نظر می رسد سخنان رئیس سازمان بورس مبنی بر تدوین بسته حمایتی از بورس در صورت خروج آمریکا از برجام در ترغیب سهامداران موثر بوده است و تحرکات مثبتی در معاملات امروز بورس ایجاد کرده است.
کد خبر : ۱۷۵۹۸۳
به گزارش بورس نیوز، خبر خروج شرکت‌های کاغذ سازی از زیان به دلیل تغییر خط تولید نیز گروه محصولات کاغذی را در صدر شاخص های صنعت قرار داد.

شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس تهران امروز در حالی توانست از روند نزولی خود فاصله بگیرد و با تقویت 313واحدی به کانال 93 هزار واحدی برگردد که گروه محصولات کاغذی و معادن با 3.37 و 3.26درصد تغییر در صدرگروه‌های صنعت قرار داشت.

بر اساس این گزارش، شاخص کل در حالی با افزایش315واحدی در کانال93 هزار و 165 واحدی قرار گرفت که شاخص کل هم وزن نیز با رشد86واحدی رقم16 هزار و 501واحدی را به نمایش گذاشت.
 
به گزارش بورس نیوز، شاخص قیمت وزنی – ارزشی نیز با افزایش 99واحدی در ارتفاع 29 هزار و 256 واحدی و شاخص قیمت هم وزن نیز با رشد64 واحدی در کانال12 هزار و 240 واحدی قرار گرفت.

شاخص آزاد شناور نیز با 512 واحد افزایش به ارتفاع 99 هزار و 165 واحدی برگشت.

شاخص بازار اول و دوم نیز به ترتیب با افزایش294 و 299 واحدی در کانال66 هزار و 257 واحدی و 197 هزار و 993 واحدی قرار گرفتند.

ارزش معاملات امروز بورس تهران به بیش از264 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 870 میلیون و 501 سهم طی 36 هزار و 833نوبت معاملاتی بود.

بر همین اساس، امروز نماد معاملاتی شركت های شير پاستوريزه پگاه آذربايجان غربی(غشاذر) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی ساليانه بدون تقسيم سود نقدی،  صنايع پتروشيمی كرمانشاه(كرماشا) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی ساليانه مبنی بر تقسيم سود نقدی، پتروشيمی خارك‌(شخارك) با توجه به افشای اطلاعات با اهميت گروه الف  و حق تقدم شركت نفت بهران(شبهرنح) بازگشایی شدند و در مقابل و نماد معاملاتی شركت های شيمی دارويی داروپخش(دشيمي)،سيمان سفيد نی ريز(سنير) و به پرداخت ملت(پرداخت)جهت برگزاری مجمع عمومی عادی ساليانه به منظور تصويب صورتهای مالی متوقف شدند.

در جریان معاملات امروز، فولاد مباركه اصفهان (فولاد)، صنايع پتروشيمی خليج فارس (فارس)، معدنی و صنعتی گل گهر (كگل)، فولاد خوزستان (فخوز) و پالايش نفت بندرعباس (شبندر) بیشترین تاثیر مثبت را برشاخص کل داشتند و در مقابل نماد معاملاتی شرکت های  س. نفت و گاز و پتروشيمی تأمين (تاپيكو) و ارتباطات سيار ايران (همراه) بیشترین تاثیر منفی را برشاخص کل داشتند.

امروز همچنین نماد مس‌ شهيدباهنر (فباهنر)، ملي‌ سرب‌وروی‌ ايران‌ (فسرب)، دوده‌ صنعتی‌ پارس‌ (شدوص)، الكتريك‌ خودرو شرق‌ (خشرق)، سالمين‌ (غسالم)، سرمايه‌ گذاری‌ ساختمان‌ايران‌ (وساخت) و نورد آلومينيوم‌ (فنوال) بیشترین افزایش قیمت و در مقابل نماد معاملاتی شرکت های  سيمان كردستان (سكرد)، دارويی لقمان‌ (دلقما)، معادن‌منگنزايران‌ (كمنگنز)، ايركا پارت صنعت (خكار)، س. نفت و گاز و پتروشيمی تأمين (تاپيكو)، لبنيات‌كالبر (غالبر) و پتروشيمی ‌شيراز (شيراز) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

در فرابورس نیز آیفکس با 23.20واحد افزایش در ارتفاع یک هزار و 70 واحدی قرار گرفت.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در سه ماهه ابتدای سال جاری انجام شد؛

رشد ۱۸۴ درصدی سود «دشیمی»

مدیر عملیات عمومی شرکت پایانه های نفتی گفت:

بهره‌برداری از 374 پروژه با مبلغ 400 میلیارد ریال در جزیره خارک

ارسال نظر