بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
کارشناس مسکن در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد؛

چشم‌انداز روشن ساختمانی‌ها در بورس/ آغاز نوسانات مثبت ساختمانی‌ها

بررسی شاخص‌های سودده بورس در هفته جاری حاکی از آن بوده که صنعت فلزات اساسی با بیشترین ارزش هفتگی مواجه بوده بطوریکه معاملات این گروه با رشد 20درصدی روبه‌رو شده است.
کد خبر : ۱۷۷۲۰۱
مهدی سلطان‌محمدی کارشناس بازار مسکن در گفت‌وگو با بورس‌ نیوز با اشاره به افزایش حجم پروانه‌های ساختمانی و افزایش میزان سرمایه‌گذاری در این بخش گفت: افزایش سرمایه‌گذاری در بخش مسکن چندان بی‌تاثیر بر شاخص‌های بورسی نیست و استقبال در گروه مصالح و فرآورد‌ه‌های ساختمانی را با رشد مناسبی همراه می‌کند.

وی با اشاره به تاثیرات بازار مسکن بر بورس ادامه داد: افزایش حجم پروانه‌های ساختمانی به‌معنای پالس مثبت در سرمایه‌گذاری برای ساختمان‌های جدید و ساختمان‌های نیمه‌تمام بوده بنابراین با این اتفاق تقاضا برای افزایش مصرف مصالح ساختمانی بیشتر شده و شرکت‌های تولیدکننده بطور طبیعی و غیرطبیعی متاثر خواهند شد.

تاثیر بر مشتریان حقیقی

سلطان محمدی با ارزیابی تاثیر این رشد در بازار مسکن تصریح کرد: افزایش قیمت در اردیبهشت‌ماه سال جاری نسبت به سال گذشته کاملا مشهود بوده اما این رشد، تنها در پایتخت رقم نخورده و سایر شهرها نیز منتفع شده‌اند بنابراین این اتفاق نشات گرفته از سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن به گستردگی کل کشور بوده است.

وی اضافه کرد: وضعیت بازار مسکن و تکانه‌های قیمتی و سرمایه‌گذاری در آن طبیعی بوده که با حفظ این روند، بورس نیز در حوزه مصالح ساختمانی و فرآورد‌های ساختمانی با رشد شاخص روبه‌رو خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نوسانات کوتاه مدت بازار مصالح بیشتر تابع مصالح تکنیکال بوده اما انتظار می‌رود که رونق این بازار با نوسانات فعلی طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ ادامه دار باشد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر