بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
کارشناس بازار سرمایه، وضعیت کنونی بازار سهام را از دیدگاه ترازنامه ای، صورت های مالی سود و زیان و ریسک های قابل کنترل مثبت ارزیابی کرد و گفت: اکنون بازار در شرایط خوبی قرار دارد، به گونه ای که سرمایه گذار را از هرجهت ترغیب به سرمایه گذاری می کند.
کد خبر : ۱۷۷۵۶۴
فرشید جهانی در گفت و گو با بورس نیوز، با مطلوب دانستن حال حاضر وضعیت بازار سرمایه گفت: در حال حاضر با توجه به وضعیت قیمت دلار، ترازنامه شرکت ها خیلی مثبت خواهد شد، چون ترازنامه شرکت ها از دو بخش دارایی ها و بدهی ها تشکیل می شود.
وی ادامه داد: اگر بورس به شرکت‌های تابع خود دستور درج ارزش دارایی های روزانه خود را در ترازنامه‌ها بدهد، ارزش روز دارایی های این شرکت ها خیلی بالاتر از قیمت فعلی سهامشان می‌شود

‎جهانی در ادامه خاطرنشان کرد: بررسی عملکرد شرکت‌ها با پارامترهای سود و زیان نیز به گونه‌ای بوده که تنها برخی از شرکت‌ها منتفع می‌شوند و البته ممکن است دیگر شرکت‌ها سود کمتری ببرند.

کارشناس بازار سرمایه در بررسی ریسک‌های قابل کنترل در بازار نیز گفت: وضعیت بازار از نظر ریسک های قابل کنترل در شرایط مساعدی قرار داشته اما یکسری ریسک های کلان بیرونی در بازار نیز مانند برجام وجود داشته اما این ریسک‌ها به گونه ای نیست که سرمایه گذار بخواهد پا پس بکشد.

‎جهانی درخصوص تاثیر روند صعودی بازار سرمایه بر بازار سکه و دلار نیز گفت: سکه و دلار رشد داخلی خود را داشته اند ولی افزایش قیمت مجدد آن ها بستگی به یکسری عوامل خارجی دارد که در آنها دخیل هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کشورهایی نظیر چین، روسیه، هند، برزیل، آفریقای جنوبی، ترکیه از آنجاییکه به این نتیجه رسیده اند که مجموع تولید ناخالص داخلی ملی شان از مجموع تولید ناخالص داخلی آمریکا بیشتر است، در مقابل دلار جبهه گیری کرده اند و باید در این رابطه به تحلیل بازارهای بیرونی نگاه کرد.

‎وی در پایان گفت: در بحث بین المللی ممکن است طلا به شدت گران شود و بنابراین طلای داخلی هم با این روند افزایشی گران خواهد شداما برای بررسی بازار طلا نیازمند بررسی دقیق بازار بین المللی هستیم تا رشد یا عدم رشد آنها را بتوانیم مورد سنجش قرار دهیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر