بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
شرکت لابراتورهای دارویی سینا در سال گذشته موفق به محقق نمودن 800 میلیارد ریال سود خالص گردیده است که نسبت به سال پیش از آن ، رشد 8 درصدی داشته است.
کد خبر : ۱۷۷۹۴۳
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز،  افزایش مقادیر فروش به میزان 10 درصد، عامل اصلی رشد سودآوری شرکت نسبت به سال 1395 بوده است. بهای تمام شده تولیدات شرکت نیز با توجه به رشد هزینه های پرسنلی، نرخ ارز و سایر هزینه های تولید به میزان 10 درصد نسبت به سال 1395 رشد داشته است.


طرح انتقال و توسعه شرکت با هدف افزایش 49 میلیون واحد انواع محصولات دارویی که انتظار می رود در پایان سال جاری و در صورت تامین نقدینگی مورد نیاز به بهره برداری برسد، در حال اجرا می باشد و مخارج مورد نیاز جهت تکمیل این طرح ، مبلغ 1 هزار و 100 میلیارد ریال برآورد گردیده است. شرکت در نظر دارد تامین مالی 700 میلیارد ریال از این طرح را از طریق بازار سرمایه و انتشار اوراق بدهی 4 ساله و تامین مالی 400 میلیارد ریال را نیز از طریق دریافت تسهیلات بانکی صورت دهد.

جمع تسهیلات مالی بانک تا پایان سال قبل به بیش از 870 میلیارد ریال و هزینه های مالی به 65 میلیارد ریال رسیده است که با توجه به مصرف بخش عمده ای از تسهیلات دریافتی در تکمیل طرح توسعه و انتقال شرکت، مخارج مالی عمدتا به حساب دارایی در جریان ساخت منتقل گردیده است. با اتمام پروژه در پایان سال جاری ، مخارج مالی قابلیت انتقال به سرفصل دارایی های در جریان ساخت را نداشته و پس از بهره برداری از طرح، انتظار رشد قابل توجه هزینه های مالی شرکت را خواهیم داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر