بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸
سازمان خصوصی‌سازی از ابتدای امسال تاکنون، ۱۰۲۵ میلیارد ریال سهم و اموال دولتی را از طریق مزایده واگذار کرد اما اتفاق بسیار خوشایند این است که خصولتی‌ها و شبه دولتی‌ها سهمی در این واگذاری‌ها نداشتند همچنین در اولین عرضه بزرگ سال ۹۷ خصوصی سازی نیز ۱۰۰ درصد سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان شامل ۳ میلیارد و ۱۸۲ میلیون و ۳۰۷ هزار سهم این شرکت از طریق مزایده واگذار می‌شود.
کد خبر : ۱۷۸۲۰۳
به گزارش بورس نیوز، زهره عالی پور معاون واگذاری سهام و بنگاه های سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه حدود ۶۳۰ بنگاه از گروه یک و دو واگذاری‌ها در برنامه عرضه‌های امسال سازمان خصوصی سازی قرار دارند، گفت: بر این اساس در دوم مردادماه امسال تعداد ۱۶ بنگاه و شرکت در مجموع با قیمت تقریبی ۲۶۰۰ میلیارد تومان برای واگذاری به بخش‌های خصوصی و تعاونی آگهی شده‌اند که در میان آنها، نام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان نیز وجود دارد.

وی افزود: در این عرضه ۱۰۰ درصد سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان شامل ۳ میلیارد و ۱۸۲ میلیون و ۳۰۷ هزار سهم این شرکت از طریق مزایده واگذار می‌شود.

عالی پور تصریح کرد: این میزان سهام به قیمت پایه هر سهم ۵ هزار و ۵۳۴ رال  و ارزش کل پایه ۱۷ هزار و ۶۱۰ میلیارد و ۸۸۶ میلیون و ۹۳۸ هزار رالس روی میز مزایده خواهد رفت و سپرده شرکت در این واگذاری نیز ۵۲۸ میلیارد و ۳۲۶ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۱۴۰ رالا تعیین شده است.

معاون واگذاری سهام و بنگاه های سازمان خصوصی سازی گفت: میزان حصه نقدی این مزایده نیز رقم ثابت یک هزار میلیارد رالی (صد میلیارد تومان) اعلام شده است. ضمن این که در این عرضه شرایط جدید با هدف توانمندسازی بخش‌های غیردولتی به شکل قابل توجه‌ای به تصویب هیات واگذاری رسیده است.

وی با اشاره به این که خریدار باید اقساط خود را در مدت ۹ سال پرداخت کند، تاکید کرد: نکته قابل توجه در خصوص مزایده ۱۰۰ درصد سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان این است که دو سال تنفس در پرداخت اولین قسط برای خریدار تعیین شده که این موضوع فرصت و جذابیت خوبی را برای خریداران جهت حضور در این مزایده فراهم کرده است.

عالی پور ادامه داد: علاوه برآن بخش‌های خصوصی و تعاونی از مشوق‌های کاهش ۳ درصدی سود فروش اقساطی (۱۰ درصد) و افزایش دوره استمهال به مدت یک سوم و همچنین امکان پرداخت پلکانی برخوردار می‌شوند.

وی افزود: انجام عملیات کشاورزی و دامداری و ایجاد صنایع و فرآورده‌های کشاورزی و دامی هم مهمترین فعالیت‌های شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان را تشکیل می‌دهند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر