بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶
مدیر اقتصادی شرکت ام‌ام‌کی، یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده فولاد روسیه گفت، این شرکت تحویل محصولات فولادی به ایران را به‌دلیل تحریم‌های دولت ترامپ علیه این کشور متوقف کرده است.
کد خبر : ۱۷۸۵۸۹
به گزارش بورس نیوز، اندری ارمین، مدیر اقتصادی شرکت ام‌ام‌کی، یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده فولاد روسیه گفت، این شرکت به‌دلیل عدم قطعیت ناشی از جنگ‌های تجاری جهانی، اجرای یک پروژه پرسود در ترکیه را به‌تعویق انداخته است.

به‌گفته ارمین، این پروژه، یعنی پروژه راه‌اندازی مجدد خط تولید فولاد گرم نورد در کارخانه شرکت ام‌ام‌کی در ترکیه، قرار بود 90 تا 100 میلیون دلار به درآمدهای شرکت ام‌ام‌کی بیفزاید، اما افزایش ناگهانی موانع تجاری جهانی شرکت را وادار کرده که این پروژه را به‌تعویق بیندازد.

وی افزود، شرکت ام‌ام‌کی همچنین تحویل محصولات فولادی به ایران را به‌دلیل تحریم‌های دولت ترامپ علیه این کشور متوقف کرده است.

تحریم‌های جدید دولت آمریکا که مدت کوتاهی پس از خروج این کشور از توافق برجام اعلام شد، قرار است از ماه آینده میلادی به‌اجرا گذاشته شود و شامل فروش، عرضه و انتقال فلزات خام یا نیمه‌تمام به ایران یا از ایران خواهد بود.

هرچند کرملین مخالف تحریم‌های جدید آمریکاست و می‌گوید تحریم‌های یکجانبه دولت آمریکا علیه یک کشور ثالث نباید بر مبادلات تجاری روسیه با آن کشور تأثیر بگذارد، اما تجار فولاد اوایل ماه جاری میلادی گفتند، شرکت‌های فلزات روسیه به‌دلیل ترس از تحریم‌های آمریکا، در حال کاهش فروش‌های خود به ایران هستند.

ارمین گفت، ام‌ام‌کی که قبلاً به‌همراه دیگر شرکت روس یعنی سوراستال به ایران کویل‌های فولادی گرم نورد صادر می‌کرد، از این توقف صادرات به ایران متأثر نشده، و بازارهای دیگر را جایگزین ایران کرده است.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، وی افزود: «حتی قبل از وضع تحریم‌ها، میزان صادرات ما به ایران چندان قابل توجه نبود».
اشتراک گذاری :
ارسال نظر