بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:راه اندازی صرافی پول‌های مجازی، در شرایط فعلی اقتصادی و این مقطع زمانی به صلاح اقتصاد نیست.
کد خبر : ۱۸۰۰۴۹

به گزارش بورس نیوز، معصومه آقاپورعلیشاهی درباره بکارگیری ارزهای دیجیتال گفت:طبیعی است برای استفاده ارز دیجیتال باید زیرساخت‌های انجام این مهم، در اقتصاد کشور فراهم شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید پذیرفت در حال حاضر نباید بکارگیری ارزهای دیجیتال مطرح شود چرا که استفاده از این نوع ارز ملاحظات خاص خود را به همراه دارد.

نماینده مردم شبستر در خانه ملت افزود: بحث بکارگیری ارزهای مجازی در حال حاضر در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مطرح نیست و برای رسیدگی به این موضوع، ابتدا باید مشکلات و مسائل مربوط به انتقال اطلاعات در فضای مجازی حل شود.

بررسی نقش تعاملات بانکی دربکارگیری ارزهای دیجیتال

آقاپورعلیشاهی ادامه داد:در خصوص ساختار استفاده از ارزهای مجازی مشکل وجود دارد و ابتدا باید زیرساخت‌ها و قوانین مربوطه آماده شود و تعاملات بانکی کشور با بانک‌های دنیا به روال عادی بازگردد.

راهاندازی صرافی پول‌های مجازی در شرایط فعلی به صلاح نیست

وی ادامه داد:خرید و فروش ارزهای مجازی در حال حاضر از بستر و پشتوانه حقوقی خاصی برخوردار نیست و نظارتی در این رابطه وجود ندارد و اشخاصی که اقدام به معامله ارز دیجیتال میکنند وارد کار پر ریسکی شده اند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:باتوجه به مطالب مذکور راهاندازی صرافی پول‌های مجازی در شرایط و مقطع زمانی کنونی به صلاح اقتصاد نیست.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر