بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
کارشناس بازار سرمایه گفت: تاکنون برخی از بانک‌ها بدون اجازه بانک‌مرکزی نرخ سود 23درصد را برای سپردهها در نظر می‌گرفتند اما این امر در بازار سرمایه تاثیری نداشت زیرا در شرایط کنونی به دلیل جذابیت این بازار برای سرمایه‌گذاری، نقدینگی از آن خارج نمی‌شود.
کد خبر : ۱۸۰۲۷۰

حنای رشد نرخ سودسپرده‌بانکی برای بورسی‌ها رنگ ندارد/ بانک‌ها علنا سود سپرده را بالا بردند

به گزارش بورس نیوز، حدود 2 سال پیش بانک‌مرکزی جهت ساماندهی به وضعیت سود سپرده‌ها نرخ سود ۱۵درصد برای سپرده‌های یک ساله و ۱۰ درصد را برای سپرده های کوتاه مدت تعیین کرد اما اکنون به دلیل وجود تلاطم در بازار ارز و هدایت نقدینگی به سوی این بازار کارشناسان اقتصادی انگشت اتهام را به سمت سیاست کاهش نرخ سود بانکی در بانک مرکزی بردند و اعلام کردند که وضعیت عمومی جامعه ظرفیت پذیرش و اجرای این سیاست را نداشت بنابراین بانک هایی که در این شرایط از نظر نقدینگی در وضعیت مطلوبی قرار ندارند بار دیگر به تکاپوی حفظ سپرده ها افتاده اند اما در صورت سرریز نقدینگی به بانک ها حجم نقدینگی در دیگر بازارها از جمله بازار سرمایه کاهش خواهد یافت.

محمد ابراهیم قربانی فرید رئیس هیئت مدیره کارگزاری سهام پژوهان به بورس‌نیوز گفت: قبل از اجرای سیاست کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی سود سپرده‌ها 23درصد بود که این امر منافاتی با بازار سرمایه نداشت.

وی با بیان اینکه اکنون باید بازارسرمایه با بازارهایی همچون دلار و سکه مقایسه شود، گفت: به دلیل اشباع شدن بازارهای فرعی مانند ارز و سکه در شرایط فعلی مردم علاقه مند به سرمایه گذاری در بازار سرمایه هستند.

قربانی با بیان اینکه تاکنون برخی از بانک‌ها بدون اجازه بانک‌مرکزی نرخ سود 23درصد را برای سپرده‌ها لحاظ کرده بودند، تاکید کرد: این امر تاثیری در بازارسرمایه نخواهد گذاشت و نقدینگی از بورس خارج نخواهد شد چراکه جذابیت این بازار برای سرمایه‌گذاران بیشتر است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر