بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
رییس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اهمیت موضوع عدم اجرای این مصوبه توسط تعدادی از بانک‌ها، این موضوع درکمیسیون اصل نود مورد بررسی قرار گرفته و با مدیران بانک‌های متخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
کد خبر : ۱۸۰۴۵۱

به گزارش بورس نیوز، داود محمدی گفت: براساس بند (و) تبصره (16) بودجه سال 97 به منظور تشویق تولیدکنندگان و تسویه مطالبات بانک‌ها ومؤسسات مالی و اعتباری چنانچه مشتریان بدهی معوق خود را که تا پایان سال ۱۳۹۶ سررسید شده باشد و از تاریخ سررسید تا پایان شهریورماه ۱۳۹۷ تسویه کنند، بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری مکلفند اصل و سود خود را مطابق قرارداد اولیه و بدون احتساب جریمه دریافت و تسویه کنند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در خانه ملت بر همین اساس تصریح کرد: طبق اخبار دریافتی و شکایت‌های واصله، بانک‌ها در زمینه اجرای بند (و) تبصره (16) اقدام خاصی انجام نداده‌اند و این بخش از قانون را در اجرای قانون بخشش جرایم دیرکرد وام‌های بانکی اجرا نکرده‌اند.

وی در ادامه با یادآوری این مطلب که نمایندگان مجلس شورای اسلامی با هدف حل مشکل مردم به ویژه تولیدکنندگان و کشاورزان و همچنین کمک به بانک‌ها در جهت دریافت مطالبات خود این بند را در بررسی قانون بودجه سال 97 به تصویب رساندند، اظهار کرد: از این رو انتظار بود تا بانک‌ها این قانون را به نحو احسن به اجرا برسانند.

رییس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع عدم اجرای این مصوبه توسط تعدادی از بانک‌ها، این موضوع درکمیسیون اصل نود مورد بررسی قرار گرفته و با مدیران بانک‌های متخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر