بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
نماینده مردم فومن گفت: حدود 2 هزار طرح نیمه‌تمام به بخش خصوصی توسط دولت واگذار شده و در شرایط کنونی حوزه عمران دچار مشکلات بسیاری بوده که وجود هزاران طرح نیمه‌تمام یکی از این مشکلات به شمار می‌آید.
کد خبر : ۱۸۰۶۵۰
به گزارش بورس نیوز، محمدمهدی افتخاری با اشاره به واگذاری حدود 2 هزار طرح نیمه‌تمام به بخش خصوصی توسط دولت، اظهار کرد: در شرایط کنونی حوزه عمران دچار مشکلات بسیاری بوده که وجود هزاران طرح نیمه‌تمام یکی از این مشکلات به شمار می‌آید. البته واگذاری این طرح‌ها استراتژی کلان در کشور است و حتی رهبر معظم انقلاب اخیرا فرموده بودند که پروژه‌های نیمه‌تمام بر اساس اولویت پیگیری شوند.

واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی به بخش خصوصی در راستای اصل 44 است

نماینده مردم فومن و شفت در خانه ملت ادامه داد: واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی به بخش خصوصی در راستای اصل 44 قانون اساسی بوده و با تحقق این موضوع، ضمن فعال شدن شرکت‌های غیردولتی و ایجاد اشتغال، سرمایه در کشور حفظ خواهد شد.

پروژه‌های نیمه‌تمام باید به شرکت‌های خصوصی دارای رزومه و کارنامه موفق واگذار شود

وی افزود: نکته قابل توجه در نحوه واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی است، به طوری که باید سازوکاری برای این حوزه اندیشیده شود تا پروژه به شرکت‌های دارای کارنامه موفق و قابل اطمینان واگذار شود، در غیر این صورت این احتمال می‌رود که پس از واگذاری، شرکت خصوصی هم نتواند به تعهدات خود پایبند باشد.

500 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اعلام اینکه بر اساس آمارهای اعلامی در شرایط کنونی حدود 500 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد، گفت: متأسفانه بخشی از سرمایه کشور در این پروژه متوقف شده، از این رو باید فکر اساسی برای تعیین تکلیف این پروژه شود، البته وزارت راه و شهرسازی معتقد است که تنها حدود 200 تا 250 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام عمرانی وجود دارد.

نیمی از پروژه‌ها بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه نیمی از پروژه‌های نیمه‌تمام کشور بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: قطعا در شرایط کنونی اولویت اصلی تکمیل این‌گونه پروژه‌ها با درصد بالای پیشرفت فیزیکی است، زیرا با اعتبارات محدود نیز قابل بهره برداری خواهد بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر