بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
کارشناس بازار سرمایه گفت: درراستای عرضه نفت در داخل کشور باید حاشیه سود قابل قبولی برای سرمایه گذاران ایجاد شود بنابراین این عرضه باید با حاشیه 90 تا 95 درصد نرخ جهانی انجام شود.
کد خبر : ۱۸۰۶۸۴

علی اصغر خبیری مدیرعامل کارگزاری ایساتیس پویا درخصوص عرضه نفت در بورس انرژی به بورس نیوز گفت: زیرساخت ها برای عرضه طلای سیاه در بورس انرژی فراهم است.

وی با بیان اینکه باید در این زمینه جو بازار را نیز در نظر اشت، گفت: منتظر مصوبه دولت برای این عرضه هستیم که تاکنون حتی آیین‌نامه‌های آن نیز تدوین نشده است.

خبیری افزود: عرضه این محصول در بورس‌انرژی توسط بخش خصوصی راهکاری برای دور زدن تحریم‌ها محسوب می‌شود و در سال‌های گذشته نیز این راهکار اجرا شده است.

مدیرعامل کارگزاری ایساتیس پویا ادامه داد: عرضه این محصول براساس مکانیسم بازار ایجاد شفافیت در معاملات تجاری، تقویت سوآپ نفتی و توسعه مبادلات تجاری با کشورهای همسایه را به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه بخش‌خصوصی توانایی لازم برای اجرای این عرضه را دارد، گفت: بسیاری از تشکل‌های بخش‌خصوصی ثابت کرده‌اند که توانایی عرضه نفت در بازارهای مختلف و صادرات آن به دیگر کشورها را دارند.

خبیری در خصوص قیمت گذاری برای عرضه این محصول نیز گفت: به دلیل اینکه قیمت نفت خام براساس معاملات بین المللی تعیین می شود قیمت گذاری آن در بازار سرمایه نیز باید براساس نرخ های بین المللی باشد.

وی تاکید کرد: در راستای عرضه نفت در داخل کشور باید حاشیه سود قابل قبولی برای سرمایه گذاران ایجاد شود بنابراین این عرضه باید با حاشیه 90 تا 95 درصد نرخ جهانی انجام شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر