بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

معاملات نفتی در بورس‌انرژی با طعم مبادلات پولی ایران و اروپا

کارشناس بازار سرمایه گفت: براساس قوانین و دستورالعمل ها باید این عرضه انجام شود زیرا در شرایط فعلی عرضه نفت در بورس انرژی تنها راهکار شفاف سازی قیمت این محصول محسوب می شود.
کد خبر : ۱۸۰۶۹۵

مریم عموتقی کارشناس بازار‌سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس نیوز گفت: شرایط برای ورود نفت به بورس‌انرژی از لحاظ ساختاری فراهم نبوده زیرا این بازار مستقل نیست و وابستگی فراوانی به بورس اوراق بهادار دارد ضمن آنکه زیرساخت‌های فنی لازم برای عرضه نفت در این بازار نیز وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه براساس قوانین و دستورالعمل‌ها باید این عرضه عملیاتی شود، ادامه داد: در شرایط فعلی عرضه نفت در بورس انرژی تنها راهکار شفاف‌سازی قیمت این محصول محسوب به شمار می‌آید؛ عرضه این محصول به شرطی می‌تواند برای رفع مشکلات اقتصادی موثر باشد که بازاری کاملا آزاد و برمبنای عرضه و تقاضا وجود داشته باشد و تجار نیز بتوانند انتقال ارز را به راحتی انجام دهند.

مدیر بورس‌انرژی کارگزاری توسعه فردا در خصوص قیمت‌گذاری نفت در بورس‌انرژی نیز گفت: اکنون با توجه به نوسانات قیمتی نفت اوپک و برنت دریای شمال و همچنین روند افزایشی قیمت نفت نمی‌توان نرخ مشخصی را برای عرضه این محصول پیش‌بینی کرد.

وی افزود: در صورت تثبیت نرخ دلار و مشخص شدن وضعیت جابه‌جایی پول بین ایران و اروپا قیمت‌گذاری برای عرضه نفت در بورس‌انرژی ممکن خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر