بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
نماینده اتاق اصناف ایران در همدان گفت: در شهرستان‌های کوچک انبوهی از دست‌فروشان، وانت‌بارها وجود دارد که هر روز اقدام به فروش کالا می‌کنند به طوری تعدادشان در شهرستان اسدآباد بیش از تعداد واحدهای صنفی شهر شده است.
کد خبر : ۱۸۱۳۸۶

به گزارش بورس نیوز، موسی‌الرضا غفاریان افزود: در شهرستان‌های کوچک انبوهی از دست‌فروشان، وانت‌بارها و بازارچه‌های کذایی وجود دارد که هر روز اقدام به فروش کالا می‌کنند به طوری تعداد وانت‌بارها و دستفروشان در شهرستان اسدآباد بیش از تعداد واحدهای صنفی شهر شده است.

وی تصریح کرد: در شهرستان اسدآباد نزدیک به ۶۰۰ واحدصنفی دارای پروانه کسب فعال است این در حالیست که بیش از یک هزار و۲۰۰ عضو وانت بار در این شهرستان فعالیت می‌کنند و این مساله باعث مختل شدن کسب و کار می‌شود.

غفاریان افزود: این موضوع به تهدیدی جدی برای بازار و کسبه تبدیل شده ودر حالی که اصناف به صورت قانونی عمل کرده و مالیات خود را پرداخت می‌کنند بر فروش دستفروشان که سهم قابل توجهی در بازار دارد، نظارتی وجود ندارد و مالیات دریافت نمی‌شود.

وی اظهارکرد: از سوی تعداد دیگر در شهرهای کوچک سرعت گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای خیلی بالاست و در حال حاضر این فروشگاه‌ها به سرعت در حال گسترش هستند و تعداد زیادی از این واحدها مجبور به تعطیلی می‌شوند .

غفاریان در پایان خاطرنشان کرد: با پیشرفت علم و تکنولوژی مخالفتی نداریم اما فروشگاه‌های زنجیره‌ای بصورت قارچ گونه‌ای در شهر اسدآباد روند افزایشی گرفته است که باید نگاه عمیق‌تری به این موضوع داشته باشیم.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر