بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: پراکندگی و تنوع مواد معدنی در گستره 97 هزار و 491 کیلومتر مربع به گونه ای است که معادن استان سمنان دارای بیش از 23 میلیون تن ظرفیت استخراج مواد معدنی می‌باشند.
کد خبر : ۱۸۱۵۶۹

به گزارش بورس نیوز، بهروز اسودی گفت: پراکندگی و تنوع مواد معدنی در گستره 97 هزار و 491 کیلومتر مربع به گونه ای است که معادن استان سمنان دارای بیش از 23 میلیون تن ظرفیت استخراج مواد معدنی می‌باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه در استان بیش از 580 میلیون تن ذخیره قطعی معدنی وجود دارد، افزود: در حال حاضر با بهره‌برداری بیش از 40 نوع ماده معدنی بالغ بر 23 میلیون و 167 هزار تن مواد معدنی در سال استخراج می‌شود.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان اذعان کرد: در استان 593 معدن دارای پروانه بهره‌برداری می‌باشند که با سرمایه‌گذاری بالغ بر 9 هزار و 286 میلیارد ریال زمینه اشتغال حدود 4هزار نفر را در استان فراهم کرده‌اند.

اسودی در این بازدید با اشاره به وجود ذخایر معدنی با کیفیت و کمیت مطلوب در استان افزود: در استان سمنان 795 مجوز معدنی صادر شده است که از این تعداد 128 فقره پروانه اکتشاف ، 74 فقره گواهی کشف و 593 فقره پروانه بهره‌برداری بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر