بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از تعلیق واگذاری کشت و صنعت مغان خبر داد و گفت: به دلیل عدم احراز صلاحیت شرکت،این واگذاری فعلا به حالت تعلیق درآمده است.
کد خبر : ۱۸۱۶۶۵
به گزارش بورس نیوز، سیدناصر عتباتی، اظهار کرد: در راستای فروش و واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان مجموعه قضایی و نهادهای اجرایی ذیربط ورود جدی داشتند و کم و بیش در جریان ارزیابی‌ها و کارشناسی و وضعیت املاک قرار داریم.

وی افزود: بحث رعایت مقررات قانونی نیز در این امر برای ما مهم است و رویکرد اصلی ما در این خصوص حفظ حقوق عامه و حقوق بیت‌المال است که بر سر این حقوق با هیچ نهادی مماشات نخواهیم کرد.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل خاطرنشان کرد: با مشارکت سازمان خصوصی‌سازی که اصلی‌ترین ارگان در بحث واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان است جلسه‌ای را با هدف واکاوی جزئیات این واگذاری برگزار کردیم و علیرغم اینکه این واگذاری از سوی سازمان خصوصی‌سازی تمام شده تلقی می‌شد اما با پیگیری‌هایی که رئیس مجموعه قضایی استان اردبیل از طریق وزیر دادگستری به عنوان یکی از اعضای هیئت واگذاری صورت گرفت جلوی این واگذاری گرفته شد.

عتباتی از عزم جدی سازمان خصوصی‌سازی برای واگذاری به شرکت برنده مزایده خبر داد و گفت: دوم مهرماه طی جلسه‌ای امضای قرارداد و اعلام واگذاری انجام شده و شرکت برنده مزایده این مجموعه بدون توجه به ملاحظات و دغدغه‌های مسئولان استان اردبیل درصدد تحویل گرفتن شرکت کشت و صنعت مغان بود که این امر به جدیت مسئولان استان انجام نشد.

وی ادامه داد: ما ایرادات اساسی نسبت به اهلیت مالی و اهلیت فنی شرکت برنده مزایده داشتیم که با تلاش مجموعه استانداری و نمایندگان اردبیل در مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به دادستان کل کشور و با دستور مستقیم ایشان و ورود نهادهای اجرایی در حال حاضر بحث واگذاری معلق شده است و تا زمانی که کلیه جوانب امر سنجیده نشود این حالت تداوم خواهد داشت.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با بیان اینکه در روزهای آینده اسناد و مدارکی که به دست ما رسیده است را در اختیار سازمان خصوصی‌سازی و وزارت اقتصاد قرار می‌دهیم گفت: با هدف واگذاری کشت و صنعت از مسیر صحیح و قانونی با رعایت حقوق عامه و حفظ منافع عامه و استان اقدامات اساسی صورت می‌گیرد.

عتباتی تصریح کرد: واگذاری کشت و صنعت مغان به عنوان یکی از موضوعات مهم استان است که با جدیت تمام این واگذاری به پیش می‌رود اما این جدیت در کار سبب نمی‌شود که این واگذاری بدون در نظر گرفتن اهلیت فنی، مالی و اجرایی بخش خصوصی انجام شود و ما با حساسیت تمام حفظ حقوق مردم منطقه مغان را پیگیری می‌کنیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر