بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
نماینده اتاق اصناف ایران گفت: قانون مالیات برارزش افزوده را گنگ و نامفهوم خواهد خواند و ادامه داد: درحالی که این مالیات می‌بایست یکبار دریافت شود، به دفعات از کارخانه تا واحد صنفی اخذ می‌شود.
کد خبر : ۱۸۲۰۰۱

به گزارش بورس نیوز، عیسی کرمی گفت: دولت در راستای حمایت و رفاه حال مرزنشینان، واردات کالای ملوانی و ته لنجی بدون تشریفات گمرکی مجاز اعلام نموده است، اما در زمان عرضه این کالاها در واحدهای صنفی یا در انبار؛ ستاد مبارزه با قاچاق و نیز تعزیرات خواستار برگه سبز یا مجوز گمرکی می‌شوند که این مشکل را با نهادهای ذیربط مطرح شده ولی نتیجه‌ای حاصل نشده است. 

وی افزود: در همین ارتباط زمانی که کالاهای مذکور را جهت فروش یا حتی تعمیرات، به سایر نقاط کشور ارسال می‌شود، در گلوگاه‌ها مراجع ذیربط درخواست مجوزهای قانونی و گمرکی ورود کالا می‌کنند.

نماینده اتاق اصناف ایران با اشاره به افزایش روزافزون نرخ کالا توسط کارخانجات، اظهار کرد: مهمترین مشکل واحدهای صنفی در این شرایط علاوه برریزش مشتری به دلیل کاهش قدرت خرید، افول سرمایه ایشان است.

وی افزود: زمانی که کالای خریداری شده به نرخ قبلی به همان نرخ فروخته شود؛ واحدصنفی برای جایگزینی کالا با مشکل کمبود سرمایه روبرو می‌شود.

کرمی ادامه داد: آیا فردی که خودرو یا ملکی را به نرخ قبلی خریداری کرده در زمان فروش نیز به همان قیمت عرضه می‌کند، که از واحد صنفی این انتظار را دارند.

این فعال صنفی قانون مالیات برارزش افزوده را گنگ و نامفهوم خواهد خواند و ادامه داد: درحالی که این مالیات می‌بایست یکبار دریافت شود، به دفعات از کارخانه تا واحد صنفی اخذ می‌شود، اما واحد صنفی در حالی که مالیات برارزش افزوده را پرداخت کرده چگونه می‌تواند مبلغ پرداخت شده خود را از مشتری خصوصا در کالاهای با نرخ ثبت‌شده، دریافت کند.

رییس اتاق اصناف کنگان از مشخص نبودن سود مصوب واحدهای صنفی کنگان انتقاد و اظهار کرد: در حال حاضر براساس عرف یا الگوبرداری از مناطق نزدیک، عمل می‌شود؛ اما لزوم حل این مشکل احساس می‌شود.

عیسی کرمی مالیات صنوف در کنگان را به صورت علی الراس عنوان کرد وادامه داد: با توجه به رکود بازار وکاهش مشتریان واینکه مالیات عملکرد صنوف به صورت علی الراس والبته سلیقه‌ای تعیین ودریافت می‌شود، صنوف با مشکل روبرو هستند.

نماینده اتاق اصناف ایران در کنگان از مشکلات فراوان برای تولیدکننده علیرغم شعار حمایت از تولیدکننده ایرانی وخرید کالای داخلی اظهار تاسف کرد واضافه کرد:به دلیل مشکلات مختلف مثل رکود بازار، نوسان قیمتها،کمبود مواد اولیه وعدم حمایت سیستم بانکی از تولید داخلی؛ هزینه تولید کالا بالاست وتولیدکننده ایرانی قدرت رقابت با کالای مشابه خارجی را ندارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه ۸ماه سال را با گرما روبرو هستیم، اضافه کرد:هزینه انرزی واحدهای صنفی با توجه به آب وهوای منطقه به صورت تجاری محاسبه می‌شود وکه فشارزیادی بر صنوف وارد می‌کند وخواستار دریافت مبالغ آب وگاز وبرق مصرفی صنوف به صورت صنعتی هستیم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر