بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: در استان کشت حدود ۱۰ هزار هکتار کلزا به شهرستان‌ها ابلاغ‌ شده است.
کد خبر : ۱۸۲۰۷۴

به گزارش بورس نیوز، امیر لاهوتیان با بیان این که سیاست کشت دانه‌های روغنی به‌ صورت تناوبی با گندم در راستای پایداری این محصول است، اظهار کرد: ۷۰ هزار هکتار از اراضی استان به گندم آبی و ۴۰ هزار هکتار به جو اختصاص‌ یافته و برنامه بلندمدت این است که ۲۰ تا ۲۵ درصد اراضی از کشت‌های پاییزه را در تناوب با کلزا قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه کشت کلزا به دلیل کاهش وابستگی به واردات دانه‌های روغنی و پایداری گندم دنبال می‌شود، افزود: ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان به کشت غلات آبی اختصاص‌ یافته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تصریح کرد: در استان کشت حدود ۱۰ هزار هکتار کلزا به شهرستان‌ها ابلاغ‌ شده است.

وی با بیان اینکه وزارتخانه برای استان در سال زراعی جاری کشت کلزا در ۶ هزار هکتار را به‌ عنوان سهمیه در نظر گرفته است، ادامه داد: از این میزان تاکنون ۵ هزار و ۳۰۰ هکتار عقد قرار داد شده است و ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار در استان به زیر کشت کلزا رفته است.

لاهوتیان با اشاره به اینکه کارشناسان داخلی، آلمانی و فرانسوی نظارت بر مزارع کلزای ما را بر عهده‌ دارند، خاطرنشان کرد: تمرکز ما بر روی افزایش عملکرد در واحد سطح است که خوشبختانه عملکرد همدان نسبت به استان‌های دیگر مطلوب‌تر است.

وی با بیان اینکه یارانه بذر به کشت کلزا تعلق می‌گیرد، گفت: دولت برای هر کیلوگرم بذر ۶۰ هزار تومان یارانه اختصاص داده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار کرد: علاوه بر یارانه توزیع بذر، سرمایه در گردش و سهولت در خرید و پرداخت وجه به کشاورزان در نظر گرفته‌ شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۸ هزار و ۱۵۰ تن کلزا تحویل‌ شده و همه تسویه شده است، تصریح کرد: هر قیمتی که برای گندم تصویب‌ شده است قیمت خرید تضمینی از دو برابر قیمت تضمینی گندم بیشتر خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر