بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
زمانی‌که خریداران از طریق بورس آمادگی خود را برای خرید نفت اعلام می‌کنند یعنی رغبتی برای انجام معاملات بیشتر نیز دارند بنابراین می‌توان گفت این بازار به ایحاد تنوع در برنامه صادراتی کشور کمک می کند.
کد خبر : ۱۸۲۴۳۱

به گزارش بورس نیوز، عرضه نفت در بورس انرژی، طرحی که بالاخره پس از کش و قوس های فراوان و با وجود مخالفت های بسیار امروز پای در مرحله اجرا می گذارد که به گفته کارشناسان این اتفاق می تواند تحولات مثبتی را در صنعت نفت کشور ایجاد کند.

در این خصوص منصور معظمی عضو کمیسیون انرژی، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق ایران به بورس نیوز گفت: در صورت عرضه نفت در بورس‌انرژی شفاف‌سازی در معاملات نفتی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: در شرایطی که به دلیل وجود تحریم‌ها با محدودیت فروش نفت مواجه هستیم ورود به بورس عاملی برای صادرات بیشتر محصول محسوب می شود.

معظمی بابیان اینکه قیمت پایه این محصول نباید بالا باشد، تصریح کرد: در صورت بالا بودن قیمت، رغبت خریداران برای خرید این محصول کاهش می یابد اما در صورت پایین بودن قیمت نیز رانت ایجاد می شود بنابراین قیمت این محصول باید برای خریداران جذابیت ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه بورس به متنوع کردن برنامه صادراتی کشور کمک می کند، خاطرنشان کرد: در صنعت نفت بازاریابی انجام نمی شود چون خریداران مشخصی وجود دارند اما اکنون که مشتریان از طریق بورس وارد این بازار می شوند یعنی رغبت خود را برای انجام معاملات بیشتر نشان می دهند.

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با تاکید براینکه بورس ابزاری برای جذب مشتریان جدید محسوب می شود، افزود: شرکت ملی نفت نباید بورس را رقیبی برای خود بداند اما برای رفع نگرانی این شرکت، باید تضامین لازم برای انجام معاملات ارائه شود.

معظمی با اشاره به اینکه اجرای طرح عرضه نفت در بورس انرژی قبلا با شکست مواجه شده است، گفت: در گذشته اراده جدی برای این کار وجود نداشت اما اکنون شرایط و زیر ساخت های بهتری برای ورود این محصول به بورس انرژی مهیا شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر