بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
تجهیزی که با نام اینترنت اشیا IOT برای نصب روی ترانسفورماتورها، رونمایی شده می‌تواند تمامی پارارمترهای اطلاعاتی مربوط به ترانسفورماتوری که این تجهیز روی آن نصب شده را به صورت آنلاین به مرکز داده‌ها منتقل کند.
کد خبر : ۱۸۲۸۶۵

به‌گزارش بورس‌نیوز، تجهیزی که با نام اینترنت اشیا IOT برای نصب روی ترانسفورماتورها، رونمایی شده می‌تواند تمامی پارارمترهای اطلاعاتی مربوط به ترانسفورماتوری که این تجهیز روی آن نصب شده را به صورت آنلاین به مرکز داده‌ها منتقل کند.

با این تجهیز، امکان تعیین موقعیت مکانی ترانسفورماتور با دیتاهای GPS فراهم می‌شود. همچنین با نصب ژیروسکوپ هر نوع جابه‌جایی و تکان ترانسفورماتور به دلیل حوادث طبیعی و یا حتی دزدیده شدن، به صورت آنلاین گزارش داده می‌شود.

مجهز شدن ترانسفورماتورها به اینترنت اشیا، این قابلیت را ایجاد می‌کند که تمامی دیتاهای مرتبط با ترانسفورماتور بدون مراجعه حضوری مأمور برق به محل نصب آن، در یک مرکز اتاق کنترل قابل دسترسی باشد و با نصب این تجهیز بر روی تمامی ترانس‌های یک منطقه، امکان داشتن یک گراف شبکه‌ای از ترانس‌های موجود در یک منطقه در یک اتاق فرمان وجود دارد به طوری که یک اپراتور مرکزی، وضعیت تمامی ترانس‌ها را بتواند بر روی یک صفحه مانیتور به صورت آنلاین رصد و گزارش کند.

تجهیز ترانسفورماتورها به اینترنت اشیا، گامی مهم در راستای هوشمندسازی شبکه برق کشور خواهد بود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر