بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: متاسفانه عده‌ای به دلیل وجود منافع شخصی علاقمند به حمایت از تولید داخلی نیستند.
کد خبر : ۱۸۳۱۱۴

به گزارش بورس‌نیوز، حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی با اشاره به اینکه متاسفانه عده ای اعتقادی به تولید داخلی ندارند، خاطرنشان کرد: متاسفانه عده‌ای به دلیل وجود منافع شخصی علاقمند به حمایت از تولید داخلی نیستندمتاسفانه عده‌ای به دلیل وجود منافع شخصی علاقمند به حمایت از تولید داخلی نیستند و علیرغم اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال تولید و اشتغال نامگذاری کرده‌اند شاهد بودیم که به جای تولید بیشتر، بسیاری از نیروهای شاغل نیز بیکار شدند.

تراز مثبت واردات

نماینده مردم فلاورجان در خانه ملت اضافه کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند دولت باید بر خود حرام بداند که از کالای خارجی که مشابه آن در کشور تولید می شود، استفاده کند نباید شاهد تراز مثبت واردات بوده باشیم، اما متاسفانه اینگونه نشد.

عدم حمایت از تولیدکنندگان داخلی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امسال به جای اینکه بسته‌های حمایتی برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شود، با فشارهایی که بانک‌ها و سازمان مالیاتی بر تولیدکنندگان داخلی وارد کردند و البته با واردات بی‌رویه، قدرت رقابت از تولیدکنندگان داخلی گرفته شد و حمایت‌های لازم به عمل نیامد.

نقش مجلس در محقق شدن حمایت از تولید داخلی

موسوی لارگانی با اشاره به نقش مجلس در زمینه نظارت بر محقق شدن حمایت از تولید داخلی افزود: مجلس باید قانونی تصویب کند که مطابق با آن اگر واردکننده ای کالایی را وارد کشور کرد که مشابه آن در داخل تولید می شد، با او برخورد جدی صورت بگیرد. دولت هم در این راستا باید تمام قد بایستد و و جلوی ثبت سفارش اینگونه کالاها را بگیرد.

لزوم حمایت مردم از کالای ایرانی

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: در کنار همه این‌ها مردم هم اگر می خواهند بیکاری در کشور بیشتر نشود و خواهان رونق اقتصادی هستند باید کالای ایرانی خریداری کنند، هرچند این کالاها از کیفیت پایین تری از کالای خارجی برخوردار باشند؛ چرا که در شرایط فعلی اگر از کالای ایرانی حمایت نکنیم قطعا در سال آینده همین اشتغال فعلی را هم از دست خواهیم داد و در همه زمینه‌ها به سایر کشورها وابسته خواهیم شد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر