بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز مطرح کرد:

حقوقی ها تنها ناجی بانکی ها

کارشناس بازار سرمایه گفت: قطع سوییفت توسط آمریکا برای بانک هایی که مشمول آن می شوند اثرات منفی به همراه دارد اما باید ببینیم سهامداران حقوقی چه واکنشی نشان می دهند زیرا شاید در صورت حمایت حقوقی ها شاهد افت سهام این بانک ها نباشیم.
کد خبر : ۱۸۳۲۰۱

به گزارش بورس نیوز، براساس تحریم‌های جدید آمریکا و انتشار اطلاعیه ای از سوی سازمان سوئیفت از ساعت 14:30 امروز سامانه سوئیفت بانک ملی ایران از دسترس خارج می‌شود که به تبع آن میزان تبادلات پولی ایران با دیگر کشورها بیش از پیش کاهش می یابد زیرا این امر قطعا اثرات منفی را برای اقتصاد کشور به همراه دارد.

در این خصوص محمودرضا الهی فرد مدیرعامل کارگزاری سی ولکس کالابه بورس نیوز گفت: برخی از بانک ها در لیست وزارت خزانه داری آمریکا برای رفع سوئیفت قرار ندارند بنابراین قطعا این امر تاثیرات مثبتی برای آنان به همراه دارد.

وی با بیان اینکه قطع سوییفت توسط آمریکا برای بانک هایی که مشمول آن می شوند اثرات منفی به همراه دارد، ادامه داد: باید ببینیم سهامداران حقوقی چه واکنشی نشان می دهند زیرا ممکن است در صورت حمایت حقوقی ها شاهد افت سهام این بانک ها نباشیم.

الهی فرد با اشاره به اینکه سهام بانک ها در چند روز اخیر رشد مطلوبی را تجربه نکرده است، خاطرنشان کرد: دیگر سهم ها رشد حدود 3 برابری را تجربه کرده اند اما بانکی ها افزایش زیادی را تجربه نکردند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر