بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
کاهش تنش‌های تجاری با اظهارات امیدبخش ترامپ موجب شد؛

احیای وال‌استریت با عقب‌نشینی ترامپ

کاهش تنش‌های تجاری با اظهارات امیدبخش ترامپ موجب شد در پایان معاملات شاخص‌های اس‌اندپی و داو جونز، رشد کنند اما سقوط سنگین ان‌ویدیا شاخص نزدک را پایین کشید.
کد خبر : ۱۸۳۴۴۵
به گزارش بورس نیوز، پس از این که ترامپ اعلام کرد ممکن است آمریکا دیگر مجبور نباشد به واردات چینی تعرفه‌های جدیدی ببندد، شاخص‌های اس‌اندپی و داو جونز، رشد کردند اما سقوط سنگین ان‌ویدیا شاخص نزدک را پایین کشید.

هر سه شاخص سهام آمریکا معاملات خود را با ضرر آغاز کردند چراکه چشم‌انداز ناامیدکننده سهام ان‌ویدیا بر بخش تکنولوژی سنگینی می‌کرد

 سهام آمریکا پس از آن حرکت رو به رشد خود را آغاز کرد که ترامپ گفت به نظر می‌رسد چین تمایل دارد در مورد تجارت به توافق برسد.

 ورونیکا ویلیس، تحلیل‌گر استراتژی سرمایه‌گذاری در شرکت سرمایه‌گذاری ولزفارگو، می‌گوید: بازارها از نزدیک هرگونه تحول مربوط به تجارت را مورد توجه قرار می‌دهند. یک قرارداد تجاری می‌تواند امیدها برای رشد اقتصادی جهان را تقویت کند.

پس از این که شرکت ان‌ویدیا اعلام کرد به علت کاهش در فعالیت ماینینگ ارزهای دیجیتال، فروش این شرکت افت کرده است، سهام آن ۱۸ درصد سقوط کرد. این سقوط سنگین، شاخص نزدک را در محدوده منفی نگاه داشت.

 میانگین صنعتی داو جونز ۱۲۳.۹۵ واحد یا ۰.۴۳ درصد رشد کرد و به ۲۵۴۱۳.۲۲ واحد رسید. شاخص اس‌اندپی۵۰۰ هم ۶.۰۷ واحد یا ۰.۲۲ درصد بالا رفت و در ۲۷۳۶.۲۷ واحد بسته شد. اما شاخص کامپوزیت نزدک ۱۱.۱۶ واحد یا ۰.۱۵ درصد افت کرد و به ۷۲۴۷.۸۷ واحد رضایت داد.

طی هفته گذشته، هر سه شاخص مهم سهام آمریکا افت کردند. اس‌اندپی ۱.۶۱ درصد، داوجونز ۲.۲۲ درصد و نزدک ۲.۱۵ درصد ضرر کردند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر