بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: خوشبختانه در شرایط کنونی دولت رویکرد خوبی در مسئله تخصیص اعتبارات عمرانی داشته و این مسئله موجب تسریع در تکمیل پروژه‌های زیرساختی و عمرانی در کشور می‌شود.
کد خبر : ۱۸۳۶۶۳

به گزارش بورس‌نیوز، مجید کیانپور با اشاره به روند تخصیص اعتبارات پروژه‌های عمرانی در سال 97، گفت: خوشبختانه در شرایط کنونی دولت رویکرد خوبی در مسئله تخصیص اعتبارات عمرانی داشته و این مسئله موجب تسریع در تکمیل پروژه‌های زیرساختی و عمرانی در کشور می‌شود.

اختصاص اعتبار 31 هزار میلیاردی پروژه‌های عمرانی در 6 ماه نخست سال 97

نماینده مردم درود و ازنا در خانه ملت ادامه داد: بر اساس گزارش ارائه شده سازمان برنامه و بودجه، در 6 ماهه نخست سال جاری حدود 31 هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی اختصاص داده شده است، که این گزارش بسیار قابل قبول و مثبت است.

پیمانکاران برای پیشبردن پروژه‌ها باید چند برابر هزینه کنند

وی تصریح کرد: البته در ماه‌های اخیر پروژه‌های عمرانی با مشکل اساسی روبه رو شده اند که عملا بر روند اجرای آن‌ها تأثیر بسیاری داشته است، در ماه‌های اخیر علت کاهش ارزش پول ملی و افزایش نرخ ارز، عملا تأمین و خرید تجهیزات و مصالح بسیار پر هزینه شده است و عملا پیمانکاران برای پیشبردن پروژه‌ها باید چند برابر هزینه کنند.

حدود 62 هزار میلیارد تومان تا پایان سال برای اجرای پروژه‌های عمرانی اختصاص می‌یابد

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: پیش‌‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری در کل حدود 62 هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های عمرانی توسط سازمان برنامه و بودجه اختصاص داده شود که این میزان اعتبار حائز اهمیت و توجه ااست.

کیانپور ادامه داد: البته واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی نیز باید در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد، تحقق این مسئله موجب می‌شود که اعتبارات بیشتری به پروژه‌های دارای اولویت بیشتر اختصاص داده شود و عملا سرعت اجرای پروژه‌ها افزایش می‌یابد.

وی گفت: امیدوارم روند کنونی سازمان برنامه و بودجه در تخصیص اعتبارات عمرانی، در ماه‌های باقی مانده سال جاری و سال 98 تداوم یابد، زیرا یکی از شاخص‌های توسعه کشور، ارتقا زیرساخت‌های عمرانی است.

اعتبارات عمرانی سال 98 باید متناسب با افزایش نرخ تورم ارتقا یابد

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر من بهترین رویکرد و استراتژی برای افزایش اعتبارات عمرانی در سال 98 این است که بودجه عمرانی به میزان افزایش نرخ تورم، افزایش یابد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر