بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
بازار در انتهای معاملات روزجاری قرمزپوش شده و به اصطلاح بازار ضعیف می‌شود، البته نماد بانکی‌ها نیز در این بین تاثیرگذار است.
کد خبر : ۱۸۳۷۵۹

حسین مرادی مدیر امور معاملات کارگزاری مبین سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز درخصوص میزان تاثیرگذاری شاخص‌ها طی هفته جاری اظهارکرد: طبق بررسی‌ها به احتمال فراوان بازار در انتهای معاملات روزجاری قرمزپوش شده و به اصطلاح بازار ضعیف می‌شود، البته نماد بانکی‌ها نیز در این بین تاثیرگذار است.

وی درخصوص نماد گروه خودرویی‌ها گفت: قطعا گرانی خودرو بیش از هر چیز تاثیر روانی بر سهامدار و جو بازار می‌گذارد چراکه اگر خودروساز بخواهد از چنین طریقی به سود برسد باید افزایش قیمت وحشتناکی را به مشتریان تحمیل کند؛ این روند افزایشی شاید کف آن رشد قیمت 50درصدی باشد اما پیش‌بینی می‌شود که دولت مانع رشد سرسام‌آور خودرو شود اما گرانی خودرو قطعی است.

کارشناس بازارسرمایه افزود: پیش‌بینی می‌شود خودرو نهایتا تا سقف 20درصد افزایش قیمت را تجربه کند.

مرادی درباره گروه بانکی‌ها و تاثیر نرخ ارز اظهارکرد: تسعیر نرخ ارز تاثیر خود را در بازار گذاشته و برای مثال بانک ملت در این قضیه سود خود را دید ولی آن چیزی که بازار فکر می‌کند که مثلا بانک ملت افزایش سرمایه صد درصدی می‌دهد، کمی خارج از تصور است.

وی خاطرنشان کرد: آخرین گزارش بانک صادرات حاکی از آن بوده که این بانک‌ در چنین بخش‌هایی در عملیات بانکداری با رشد همراه بوده اما بازار بیشتر دنبال تسعیر ارز است که این هم اتفاق می‌افتد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر