بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: عرضه نفت خام در بورس در برنامه ششم توسعه هم مطرح شده است و از نظر قانونی مشکلی ندارد و حتی در برنامه‌های قبلی هم به این امر توصیه شده بود.
کد خبر : ۱۸۳۸۲۰

به گزارش بورس‌نیوز، اسدالله قره‌خانی درباره عرضه نفت خام در بورس گفت: این موضوع در برنامه ششم توسعه هم مطرح شده است و از نظر قانونی مشکلی ندارد و حتی در برنامه‌های قبلی هم به این امر توصیه شده بود.

قره‌خانی ادامه داد: قصد از انجام این کار هم عرضه صرفا یک میلیون بشکه نفت در بورس نبوده و قرار است استمرار داشته باشد زیرا خریدارانی که به بورس می‌آیند مشتریان جدیدی پیدا می‌کنند و قراردادهای بلندمدتی با پالایشگاه‌های مختلف منعقد کنند و در نتیجه، خریداران نفت سازوکاری را بر مبنای فعالیت‌های درازمدت‌شان تهیه می‌کنند چون نفت محصولی نیست که شما یک محموله را ببرید بفروشید و تمام شود بلکه باید این روند ادامه‌دار باشد.

اسدالله قره‌خانی با اشاره به ضرورت عرضه مداوم نفت در بورس گفت: خریداران، نفتی را که از نظر شیمیایی و فنی دارای خواص خاصی است را به پالایشگاه‌ها می‌برند و آن پالایشگاه باید تجهیزاتش را با این نفت تنظیم کند و در نتیجه، لازم است این عرضه مستمر باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره اظهارات زنگنه مبنی بر ارائه پیشنهاد ریالی شدن تسویه وجوه فروش نفت در بورس و حمایت مدیرعامل جدید شرکت ملی نفت ایران از تداوم عرضه نفت در بورس گفت: تا پیش از این قرار بود 80 درصد ارزی و 20 درصد ریالی باشد. این مساله بستگی به این دارد که وزارت نفت به اهداف و درآمدهایش برسد بنابراین اگر زمانی کشور نیاز به ارز داشته باشد و خریدار نتواند ارز را تهیه کند ما مکانیزم دیگری در نظر می‌گیریم و در نتیجه، این انعطاف وجود دارد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ گفت:

عرضه نفت در بورس برای مقابله با تحریم‌ها

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:

عرضه نفت خام در بورس با دریافت ریال و دلار

ارسال نظر