بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد:

کارت سوخت مانع مهمی بر سر راه قاچاق بنزین

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: استفاده از کارت سوخت مانع مهمی بر سر راه قاچاق بنزین ایجاد می‌کند و سبب کاهش آن می‌شود.
کد خبر : ۱۸۳۹۸۹

به گزارش بورس‌نیوز، عبدالحمید خدری با بیان این‌که استفاده از کارت سوخت مانع مهمی بر سر راه قاچاق بنزین ایجاد می‌کند و سبب کاهش آن می‌شود، گفت: کارت هوشمند سوخت، بانکی از اطلاعات خودروها و میزان مصرف آنها برای دولت فراهم می‌کند و سبب می‌شود آمار و اطلاعات مناسب و دقیقی درباره میزان و نحوه مصرف بنزین خودروهای شخصی و عمومی در اختیار وزارت نفت قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به تفاوت قابل توجه قیمت داخلی بنزین با قیمت این فرآورده نفتی در کشورهای همسایه، استفاده از کارت سوخت از رواج قاچاق، به‌ویژه قاچاق سازمان‌یافته آن جلوگیری می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فرآورده‌های نفتی و به‌ویژه بنزین در ایران بدون ابزارهای کنترلی مصرف می‌شود و متاسفانه برخی افراد نیز صرفه‌جویی را سرلوحه کار قرار نمی‌دهند، از این رو استفاده از کارت هوشمند سوخت روشی موثر برای کاهش مصرف بنزین است.

خدری عنوان کرد: با استفاده از کارت‌های سوخت، مقدار مصرف با در نظر گرفتن جزییاتی همانند مصرف سوخت در انواع خودروها بررسی می‌شود که این نوع اطلاعات برای مدیریت مصرف سوخت کشور مهم است، البته تا زمانی که مقدار مصرف مدیریت نشود، همچنان در تامین کامل بنزین مورد نیاز کشور چالش‌هایی خواهیم داشت.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران ابلاغ شد؛

اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره کارت سوخت المثنی

سخنگوی هیئت رییسه مجلس مطرح کرد:

تکذیب بنزین با قیمت 5 هزارتومان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:

تفاوت قیمت بنزین درایران و کشورهای همسایه

ارسال نظر