بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز پیش‌بینی کرد:

کاهش قیمت سهم‌های ارزشمند عاملی برای قرمزی / سهم‌های بنیادی و چراغ سبز بازار

کارشناس بازار سرمایه گفت: ممکن است به دلیل کاهش قیمت سهم های ارزشمند و بنیادی بازار وضعیت مثبت را تجربه کند.
کد خبر : ۱۸۴۱۷۰
سعید نوری مدیرعامل کارگزاری راهبرد سرمایه گذاری ایران سهام به بورس نیوز گفت: افزایش قیمت نفت و توقف آن تاثیر منفی برای بازار به همراه خواهد داشت و براساس تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال با در نظر گرفتن کاهش قیمت دلار، قیمت نفت و نیز کاهش قیمت محولات صادراتی مانند فلزات،نفت و پتروشیمی‌ها بازار در هفته آینده منفی می‌شود اما ادامه‌دار بودن آن مشخص نخواهد بود.

وی افزود: شاید به دلیل کاهش قیمت سهم‌های ارزشمند و بنیادی بازار در هفته آینده وضعیت مثبت را تجربه کند.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: به دلیل قیمت نفت، نرخ ارز و قیمت جهانی فلزات و نیز در نظرگرفتن عوامل سیاسی ابهامات به قوت خود باقی است.

وی با اشاره به عرضه های اولیه ای که در هفته گذشته انجام شد نیز گفت: در هرصورت از عرضه های اولیه استقبال می شود اما باید دید عرضه هر سهم چه تاثیراتی برای بازار به همراه دارد.

وی با بیان اینکه تعیین زمان مناسب در عرضه اولیه نقش مهمی ایفا می کند، ادامه داد: عرضه اولیه هر سهم سود 20 تا 30 درصدی رابه همراه دارد اما در شرایط که بازار و شاخص کل منفی بوده عرضه اولیه در کوتاه مدت مانند سمی برای بازار عمل می کند.

کارشناس بازار سرمایه با تاکید براینکه عرضه اولیه برای بازار مفید بوده اما زمان عرضه باید مدیریت شود، افزود: در شرایط مثبت بودن بازار و وجود جریان ورود وجه نقد بهترین زمان برای عرضه اولیه محسوب می شود اما وقتی شاهد خروج وجه نقد از بازار هستیم و شاخص نیز وضعیت منفی را تجربه می کند عرضه اولیه باعث می شود که عده ای سهام خود را به دلیل تامین مالی عرضه اولیه بفروشند که این امر تاثیرات منفی برای بازار به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه عرضه اولیه در شرایط منفی موجبات آسیب به سهامدار خرد را در کوتاه مدت فراهم می کند، گفت: بنابراین سازمان و شرکت بورس باید متناسب با وضعیت شاخص کل و جریان ورود وجه نقد به بازار زمان عرضه اولیه را مدیریت کنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مجید
Oman
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
عده ای از خدا بیخبر به جان سهم هایی که تنها 5 درصد سهام شرکت ها است طبق خواست کشورهای دشمن و توسعه طلب افتاده اند و بورس را تخریب می کنند، بورس هم که حامی مالی ندارد و شرکت ها هم نمی توانند سرمایه های خود را در این روند حیف و میل کنند، بنابراین باید سرمایه داران حقیقی بسوزند و بسازند و هر روز به روند سوخت سرمایه هایشان نظاره گر باشند.