بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
مدیرعامل راه آهن گفت: حمل و نقل ریلی از جاده به ریل یک مزیت و پتانسیل بوده که حدود 750 میلیون دلار صرفه جویی بالفعل برای اقتصاد کشور رقم خواهد زد.
کد خبر : ۱۸۴۲۶۳

نتیجه تصویری برای راه آهن

به گزارش بورس نیوز، سعید محمد زاده معاون وزیر و مدیرعامل راه آهن در همایش فرصت های سرمایه‌گذاری و تامین مالی در حوزه های حمل و نقل ریلی گفت: در هر قانون کشور، اولویت با حمل و نقل ریلی بنا شده‌ اما آیا قوانین توانسته این اولویت را به نتیجه برساند.

وی افزود: با توجه به سیاست کلی نظام و اولویت توسعه حمل و نقل ریلی باید سهم این حوزه به 30 درصد برسد.

وی ادامه داد:سوء تدبیر نباید وجود داشته باشد چراکه حمل و نقل ریلی از جاده به ریل یک مزیت و پتانسیل بوده که حدود 750 میلیون دلار صرفه جویی بالفعل برای اقتصاد کشور رقم خواهد زد.

محمدزاده تصریح کرد: ماده 12 قانون رفع موانع تولید مشخص کرده که باید سرمایه گذاری که منجر به صرفه جویی شده منابع آن باید به سرمایه گذار بازگردد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل شرکت راه آهن نیز در این همایش گفت: تاکنون از محل تبصره 18 قانون بودجه امسال سه هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود یارانه ای برای انجام پروژه های مختلف ریلی اختصاص یافته است.

«نورالله بیرانوند» افزود: ایران پل ارتباطی شرق - غرب و شمال - جنوب است و برای تکمیل کریدورهای بین المللی در حوزه خطوط ریلی، تامین مالی و سرمایه گذاری در این بخش یکی از اولویت های مهم شرکت راه آهن است.

معاون شرکت راه‌آهن افزود: باهدف توسعه شبکه حمل و نقل ریلی کشور در بودجه سنواتی دولت برای تامین سرمایه، بسته های مختلفی تدوین شده است که با استفاده از ابزارهای نوین مالی از بازار سرمایه می توانیم بخشی از این سرمایه گذاری ها را تامین کنیم.

وی ادامه داد: استفاده از محل تبصره 19 و تبصره 18 قانون بودجه برای انجام پروژه های عمرانی و طرح‌های توسعه صنعت حمل و نقل ریلی در قوانین و مقررات مورد توجه جدی قرار گرفته و سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند از این ظرفیت قانونی استفاده کنند.

بیرانوند بیان کرد: طبق ماده 12 قانون رفع موانع تولید، هرگونه سرمایه‌گذاری در بخش ریلی که منجر به صرفه جویی در مصرف سوخت شود معادل آن به سرمایه گذاران قابل پرداخت است و بخش خصوصی می‌تواند از این مزیت سرمایه گذاری استفاده کند.

در پایان این همایش تفاهم نامه همکاری های مشترک برای تأمین مالی پروژه‌های صنعت حمل و نقل ریلی از طریق بازار سرمایه بین شرکت راه آهن و سازمان بورس و اوراق بهادار به امضا رسید.

همچنین برای مشارکت در توسعه خطوط ریلی بین المللی ایران و پاکستان، تفاهمنامه سه جانبه ای بین شرکت راه آهن، استانداری سیستان و بلوچستان و اتاق بازرگانی زاهدان در حاشیه این همایش امضا شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر