بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

خودرویی‌ها، مناسب برای نوسان‌گیری کوتاه مدت/ "قیمت"، ملاکی برای انتخاب سهم‌ها

نه فقط بازار سرمایه، بلکه تمامی بازارهای مالی نوسان شدید و رشد عجیب و غریب نخواهند داشت.
کد خبر : ۱۸۴۵۴۷

به گزارش بورس‌نیوز، درحالی‌که بازار، هفته گذشته را با بی‌حالی و ارزش پایین معاملات به پایان رساند؛ اما گروه خودرویی اما به مدد انتظار افزایش قیمت خودرو مورد اقبال اهالی تالار شیشه‌ای قرار گرفت و اکثر نمادهای گروه خودرو و قطعه‌سازی بارنگ سبز و صف خرید، آذرماه را به نیمه رساندند.

مهدی طحانی مدیر سرمایه‌گذاری شرکت مدیریت سرمایه کیان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص پیش‌بینی وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: به نظر می‌رسد نه‌فقط بازار سرمایه، بلکه تمامی بازارهای مالی نوسان شدید و رشد عجیب‌وغریب را تجربه نخواهند کرد.

وی ادامه داد: نرخ غیررسمی ارز در بازار آزاد افت داشته ضمن آنکه نرخ نفت در بازارهای جهانی نیز با کاهش قیمت همراه بوده بنابراین ازاین‌رو، دیگر نباید انتظار رشدهای شدید در قیمت سهم‌ها داشت و بازار سرمایه با شیب ملایم صعودی در میان‌مدت همراه خواهد بود.

کارشناس بازارسرمایه افزود: سرمایه‌گذاری در این بازار با دید میان‌مدت تقریباً یک‌ساله، می‌تواند بازدهی ۳۰ تا ۴۰درصدی برای سهامداران به همراه داشته باشد.

طحانی در رابطه با مناسب‌ترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری اظهار داشت: حدود ۷۰ درصد ارزش بازار را شرکت‌های وابسته به قیمت جهانی کامودیتی‌ها تشکیل می‌دهد ولذا بهتر است حدود ۶۰ درصد از سبد بورسی را به این ۴ گروه اختصاص داد و مابقی را در سهم گروه‌هایی همچون غذایی و شوینده سرمایه‌گذاری کرد.

وی تصریح کرد: نمی‌توان صنعت خاصی را پر ریسک معرفی کرد و توصیه به عدم سرمایه‌گذاری در آن گروه داشت؛ چراکه سهم گروه‌های پر ریسک تر، رشد کمتری هم داشته و درواقع، "قیمت" ، پارامتر مهمی در انتخاب سهم جهت سرمایه خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با پیش‌بینی وضعیت گروه خودرویی عنوان کرد: به‌هرحال صنعت خودرو با چالش مشکلات ناشی از تحریم مواجه بوده و بار هزینه مالی سنگینی را به دوش می‌کشد؛ افزایش قیمت فروش خودرو، مشکلات را ریشه‌کن نکرده و مشکل کمبود قطعات حتی با افزایش قیمت خودرو به قوت خود باقی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این بدین معنا نیست که سهم خودرویی‌ها پتانسیل رشد نخواهد داشت، شرکت‌های این گروه ارزش جایگزینی بالایی داشته و به سبب پتانسیل‌هایی که این صنعت دارد، بادید نوسان گیری کوتاه‌مدت جذابیت دارد. اما سودآوری این شرکت‌ها در معرض تهدید است و ازاین‌رو، سهم خودرویی‌ها برای سرمایه‌گذاری میان‌مدت و بلندمدت چندان توصیه نمی‌شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت ایران تولید در گفت‌وگو با بورس‌نیوز خبر داد:

آغاز تولید واشرهای DTI

ارسال نظر
نظرات بینندگان
بورس باز
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
تو سقف سیگنال خرید میدید و تو کف ها سیگنال فروش
کاش کمی تحلیل بلد بودید تا دیگه فعلآ تا سه سال سمت فلزات و کامودیتی ها نرید
روی تا 1210 دلار می‌ریزه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱
ای جا مانده از رالی خودرویی ها، میتونی حسرت بخوری و جو منفی بدی:)))