بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
در راستای رفع ابهام فعالان بخش‌خصوصی از تامین‌مالی مطرح شد؛

پیگیری انتشار اوراق جدید و تامین مالی بطور جدی دنبال می‌شود

برای بخش خصوصی مخصوصاً شرکت‌های بورسی ازنظر انتشار اوراق و تأمین مالی که در بازار بتواند انجام شود، برنامه‌های از پیش اعلام‌شده، به جد پیگیری می‌شود.
کد خبر : ۱۸۴۶۸۸

پیگیری انتشار اوراق جدید و تامین مالی بطور جدی دنبال می‌شود

به گزارش بورس‌ نیوز، درحالی‌که برخی از فعالان بخش خصوصی و اعضای کمیسیون پول و بازار سرمایه اتاق بازرگانی تهران در انتقاداتی به عدم جذب نقدینگی واکنش نشان دادند اما رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که عملکرد این بازار گویای فعال بودن بورس در جذب نقدینگی است.

شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگوی کوتاه با خبرنگار بورس‌نیوز اعلام کرد که معاملات در بازار به‌صورت میانگین به بالای هزار و پانصد میلیارد تومان رسیده و در بسیاری از روزها شاهد اوج‌گیری بیش از دو هزار میلیارد تومان نیز بوده‌ایم.

وی ادامه داد: ارزش معاملات حاکی از حیات بازار سرمایه در جذب نقدینگی بوده و اینکه این بازار در حالت سکون یا عقب‌گرد حرکت نمی‌کند.

عضو شورای پول و اعتبار با اشاره به اینکه برخی‌ها اشاره می‌کنند که نقدینگی جذب بازار سرمایه نشده باشد نیز افزود: اینکه بخشی از نقدینگی ممکن است جذب بازار سرمایه نشده باشد و عده‌ای به این موضوع اشاره دارند به خاطر آن بوده که سهامداران جدید در بازار سهام یا بازارهای اوراق بدهی فعال نبوده‌اند.

محمدی نیاز بازار سرمایه به فرهنگ‌سازی را اساسی تلقی کرد و گفت: تمرکز بورس بر فرهنگ‌سازی و شناساندن این بازار به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی جزو اولویت‌های اساسی قرارگرفته و سازمان نیز به‌شدت این موضوع را پیگیری می‌کند.

وی در خصوص آنکه بسته جدیدی برای شرکت‌های بزرگ و بخش خصوصی در راستای تأمین مالی وجود دارد نیز گفت: برای بخش خصوصی مخصوصاً شرکت‌های بورسی ازنظر انتشار اوراق و تأمین مالی که در بازار بتواند انجام شود، برنامه‌های از پیش اعلام‌شده، به جد پیگیری می‌شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:‏

نقش دولت در جذب منابع باید نزولی شود / افزایش کدهای سهامداری از طریق سهام‌عدالت

نائب رئیس کمیسیون پول‌وبازارسرمایه اتاق تهران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

مقصر افت خودرویی‌ها، بورس نیست/ پیگیری ناکافی رئیس نسبت به خودروسازان

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس گفت:

افتتاح فضاهای علمی، سرمنشا آموزش‌های تخصصی در بازار سرمایه

ارسال نظر