بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم امروز نیم‌نگاهی دارد به نگاهی گذرا به بازار تا خوشحالی بانک ها از طرحی پوچ.
کد خبر : ۱۸۴۷۸۸
به گزارش بورس‌نیوز، اقتصاد ایران به گونه‌ای رفتار کرده تن آقای کینز و تمام رهروان و پرچمداران نئوکینز در گور لرزیده است.

راه‌پله‌های وزارت صمت از زمان جا‌به‌جایی مدیرعامل سایپا هنوز بمب‌های خبری دارد که سرجنگی آن اقتصاد را به ویرانه‌ای تبدیل می‌کند.

یکی از خبرهای راه‌پله دوازدهم آن بود که رئیس سازمان حمایت شمشیری بر کاپوت خودروسازان کشید اما وزیر تازه جلوس کرده بر این وزارت، برای تلطیف فضا، گفت که شمشیری نبوده و با یک کلید به گلگیر خودروسازان کشیده شده و خبری نیست ، خودروسازان فتیله را بالا ببرید خیالتان تخت، ما یکی به تخته زدیم که شما راحت باشید اما جدیدا گویا تخته خودروسازان که موریانه خورده شده، مانند خودروهای آنها شده و اینبار رئیس‌جدید وزارت نیز به آنها تاخت.

اوضاع خودروسازان در تابلوی شاخص‌های بازارسرمایه نیز چندان تعریفی نداشته و اینبار بانکی‌ها هستند که سوار بر خوردوسازان در حال سبقت گرفتن هستند.

وقتی ته جیب‌ها باید پارک زد

درآمد اقشار میانی جامعه به شدت کاسته شده و این موضوع تنها به بورس ختم نمی‌شود و خالی بودن بازار و تماشگر بودن مردم در بسیاری از بازارها کاملا مشهود بوده حال یک علامت سوال پیش می‌آید زمانی که دستمزدها به یک‌سوم کاسته شده و 20درصد افزایش حقوق نیز تنها چوب خشکی است برای یک الوکشیدن آتش خرج‌ومخارج ماهانه؛ کاهش دستمزد حقیقی همچنان ادامه داشته چراکه بازار کار شدیدا با عرضه نیروکار مواجهه در حالی که طرف تقاضا نمیتونه این حجم از عرضه رو جذب کند.

این آمار و مقایسه تنها بخاطر آن بود که بسیاری از شرکت‌های بورسی باید با تغییر و اصلاح قیمت‌ سهام به استقبال زمانی روند که دیگر ارزش جیب مردم نسبت به خیلی از فاکتورها جان و رمق چندانی ندارد.

نگاهی گذرا به بازار

گروه خودرویی‌ها یک ششم از  نقدینگی بازار را به خود جذب کرده‌ اما طی معاملات امروز نماد‌های بانکی‌ پیشتاز بوده و وزن خریداران این گروه بیش از فروشنده‌ها بود.

اما با توجه به توافقات چین و آمریکا و به بلوغ رسیدن شرکت‌های چینی، اوضاع برای کامودیتی‌ها و فولادی‌ها مناسب نیست و باید این گروه‌ها پس از اصلاح قیمت‌های جهانی، به فکر اصلاح نرخ سهام نیز باشند.

انبوه‌سازان امروز متفاوت ظاهر شدند و معاملاتی که در این گروه به انجام رسید عرضه‌ها را به صفر رساند و نماد‌های این گروه صف‌های خرید را حفظ کردند.

افشای ریسک؛ حجم نقدینگی بسیار پایین است و تا ابهامات سه گروه پتروشیمی، پالایشی و معدنی فلزی حل نشود بازار با ریسک همراه است

بانک‌ها خوشحال از طرحی پوچ!

افزایش سرمایه بانک‌ها و دلخوشی بازار به تغییر قیمت کاملا اتفاقی اعجاب انگیز بوده چراکه بسیاری در انتظار افزایش سرمایه بانک‌ها از محل ﺗﺠﺪﯾﺪ ﺍﺭﺯﯾﺎﺑﯽ ﺩﺍﺭﺍیی‌ها نشسته‌اند، دوستان منتظر، آیا برای دارایی‌ها بانکی، مشتری به صف شده که املاک آنها به فروش برسد؟ دید واقع‌نگرانه به بازار می‌تواند بسیاری از جوهای روانی که سهامداران به آن گره زده شده‌اند را باز کند.
 
ملات انبوه‌سازان سفت می‌شود!

با توجه به اینکه از وزارت تکنوکرات و مطبوع مسکنی‌ها خبری با عنوان تکمیل 400 هزار واحد مسکن‌مهر به گوش رسیده، تصور می‌شود که اوضاع ساخت‌وساز گروه‌های این حوزه تا سال 99 و همگام با اتمام برنامه ششم توسعه، بهبود یابد و رشد تولید در تمامی گروه‌های وابسته به واقعیت تبدیل شود.

از ماست که بر ماست!

مردم در حالی پشت در مغازه‌ای قدیمی در قسمت خشکبار فروشی‌های بازار تهران صف کشیده‌اند که قیمت پسته این مغازه ٢٠٠ هزار تومان است؛ بر چسب قیمت پسته مختلف است، هر کیلو پسته از ١٦٠ تا ٢٧٠ هزار تومان عرضه می‌شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر