بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶
ساعت پنج و نیم امروز نیم‌نگاهی دارد به دودی به تلخی دلار و آتشی که فولادی‌ها را سرد کرد.
کد خبر : ۱۸۴۸۳۴
خبر 5 و نیم////
به گزارش بورس نیوز، هسته معاملات امروز در گلوی بسیاری از مدیران گیر کرد، درحالی که روند فرسایشی معاملات در شاخص‌ها کاملا مشخص بوده و سایه سنگین رکود از پل حافظ به تالار بورس رسیده است، اندک انگیزه‌های پس‌اندازهای خانگی نیز در نامدیریت‌ها به جوی آب روانه می‌شود و فردی از قشر مدیریت سراتو سواران به داد سرمایه‌گذار نمی‌رسد و سهامدار ناامید مجبور بوده که از جمهوری با اتوبوس به مقصد نامشخصی کوچ کند.
مدیران پاسخگویی که زمان عرضه‌اولیه و اتفاقات مهم همیشه در صف نخست پاسخگویی از خود تواضع نشان می‌دهند در روزهایی که قطع هسته معاملات با کارگزاران، آب سردی بر پیکره سهامداران می‌شوند.

خودرویی‌ها کیلومتر انداختند
زامیاد بیش از دو هفته پیش با افزایش نرخ روبه‌رو شد و این هفته نیز ایران‌خودرویی‌ها فتیله برخی از محصولاتی که زیر نظر شورای رقابت نیست را بالا کشیدند اما خبرهایی به گوش رسیده که دیگر خودروسازان کمر همت را می‌خواهند بر بازار بکشند و تازیانه‌ای از نوع گرانی خودرو را بار دیگر به تن بازار بنوازند.

دودی از جنس دلار
سه ماه پیش که اواسط شهریورماه و اوج قیمت دلار بود، اغلب کارشناسان بازار سقف قیمتی دلار را به 45هزارتومان و 50 هزارتومان تشریح می‌کردند اما بارها در خبرها هشدار داده بودیم که سکته دلار عمری بیش از یک فصل ندارد و امروز قیمت دلار به مرز 10هزارتومان رسید، اوضاع حال افرادی که 18هزارتومان خریده و دارایی آنها به نصف رسیده البته دیدنی نیست چراکه ریسک گرانی کردند که چوب‌خوردن از آن به گرانی چوب گردو بود.

آتش سرد فولادی‌
کاهش میزان صادرات فولادی‌ها در آبان‌ماه امری غیرقابل کتمان بود اما آمارها اینگونه بود که مجموع صادرات شرکت های فولادی از ابتدای سال تاکنون منفی 36درصد کاهش داشته است.
شب گذشته وزیر صمت گفت که خود فولادی‌ها باید توافق چین و آمریکا را در نظر بگیرند و قیمت‌ها را اصلاح کنند و شرایط بازار را به درستی تحلیل کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر