بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خبر داد:

90درصد صادرات خراسان جنوبی به افغانستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: 90 درصد صادرات استان به کشور افغانستان و 10 درصد دیگر مربوط به کشورهای عراق و پاکستان بوده است.
کد خبر : ۱۸۴۸۸۷

به گزارش بورس نیوز، داود شهرکی، عمده اقلام صادراتی استان را سیمان، خوراک کامل طیور، کاشی و سرامیک، گازوئیل، هیدروکربن سبک و سنگین برشمرد و افزود: از میان کالاهای صادراتی خراسان جنوبی، سیمان بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه 63 درصد صادرات استان در این مدت مربوط به سه محصول سیمان، خوراک دام و طیور و کاشی و سرامیک بوده است خاطر نشان کرد: 90 درصد صادرات استان به کشور افغانستان و 10 درصد دیگر مربوط به کشورهای عراق و پاکستان بوده است.

دبیر شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان خراسان جنوبی همچنین افزود: از ابتدای امسال 23 فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش سه میلیون و 448 هزار و 126 دلار با وزن یک هزار و 526 تن در استان صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در پایان بر بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی در خدمات قابل ارائه در بازارچه‌های مرزی استان، تعیین نرخ ارائه خدمات در بازارچه‌های مرزی و پیگیری و تسهیل واردات دام زنده از بازارچه‌های مرزی استان تاکید کرد و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته، مجوز خرده‌فروشی در بازارچه‌های مرزی استان از سوی سازمان توسعه تجارت و گمرک ایران اخذ گردیده است که می‌تواند نجات‌بخش و محرک خوبی برای مرزهای استان باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر