بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
با وجود جنگ تجاری چین و آمریکا؛

تولید هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ در چین کلید خورد

شرکت هواپیماسازی بوئینگ با وجود جنگ تجاری چین و آمریکا، اعلام کرد نخستین کارخانه تکمیل و توسعه هواپیمای ۷۳۷ بوئینگ در چین را افتتاح کرده است.
کد خبر : ۱۸۵۰۱۵
به گزارش بورس نیوز، بوئینگ بعنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های هواپیماسازی در جهان اعلام کرده است که با وجود جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا در یک اقدام استراتژیک به راه‌اندازی نخستین کارخانه ساخت و توسعه هواپیماهای ۷۳۷ بوئینگ که در منطقه شرق آسیا و علی‌الخصوص چین پرداخته است.

رقابت دو غول هواپیماسازی در جهان، ایرباس و بوئینگ در چین بسیار شدیدتر و تنگاتنگ‌تر از سایر بازارهای فروش آنهاست و این طور که به نظر می‌رسد شرکت آمریکایی بوئینگ قصد دارد با راه‌اندازی این کارخانه در چین جای پای خود را در این کشور استحکام بخشد و بدین ترتیب رقیب اروپایی خود، ایرباس را کنار بزند.

هواپیمای ۷۳۷ بوئینگ یک هواپیمای باریک پیکر و تک‌راهرو در سایز کوچک است و یکی از محبوب‌ترین هواپیماهای ساخته شده توسط بوئینگ به شمار می‌رود.  

بر اساس گزارش رویترز ، امروز شنبه این کارخانه در شهر ژوشان چین و در ۲۹۰ کیلومتری جنوب شرقی شانگهای راه اندازی شد.

مقامات ارشد شرکت بوئینگ در کنار سایر نمایندگان شرکت هواپیمایی ملی چین و رگولاتوری هوانوردی در این کشور در جریان رویدادی از محل احداث این کارخانه رونمایی کردند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر