بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره قیمت خودرو گفت: آخرین تصمیمات در خصوص قیمت خودرو به شهریورماه سال جاری و قبل از تصدی من در وزارتخانه بر می‌گردد.
کد خبر : ۱۸۵۱۰۰

به گزارش بورس نیوز، رضا رحمانی در خصوص وضعیت قیمت‌گذاری خودرو و تصمیم دولت در این زمینه، گفت: هر تعهدی که در قرارداد خودروسازان و مشتریان وجود دارد خودروسازان باید به آن پایبند باشند، درحال حاضر باتوجه به وضعیت رو به رشد تولید تلاش می‌کنیم تا تیراژ تولید خودرو افزایش پیدا کند و به صورت طبیعی مشکلی وجود ندارد.

خودروسازان موظف به انجام تعهدات مندرج در قرارداد با مشتریان هستند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه خودروسازان موظف شده‌اند براساس تعهدات مندرج در قرارداد با مشتریان عمل کنند، تصریح کرد: آخرین تصمیمات در خصوص قیمت خودرو به شهریورماه سال جاری و قبل از تصدی من در وزارتخانه بر می‌گردد.

عرضه خودرو 5 درصد زیر قیمت بازار با استراتژی کاهش پلکانی قیمت

وی، اضافه کرد: به دلیل اختلاف قیمت خودرو بین بازار آزاد و فروش کارخانه مصوب شده تا در حاشیه بازار، محصولات خودروسازان عرضه و به تدریج قیمت‌ها کاهش داشته پیدا کند به اینگونه که در هر نوبت عرضه خودور 5 درصد زیر قیمت قبلی محصولات ارائه شود تا جایی که قیمت‌ بازار و کارخانه به نقطه تعادل و قیمت تعیین شده توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان برسد.

کاهش قیمت خودرو نیازمند برنامه زمانبندی شده است

رحمانی با تاکید بر اینکه در ماه‌های گذشته به دلیل کاهش تولید امکان کاهش پلکانی قیمت خودرو وجود نداشته است، عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به افزایش تولید خودرو انتظار داریم به تعهدات عمل شود و با عرضه بیشتر قیمت‌ها کاهش پیدا کند، این موضوع نیازمند برنامه زمانبندی است.

رابطه خودروساز با قطعه ساز نیز نیازمند بازنگری است

وی با اشاره به اینکه برای صنعت خودرو بسته‌ای آماده کرده‌ایم که در حال تدوین است، اضافه کرد: براساس برنامه تهیه شده صنعت خودرو با توجه به شعار سال و تحریم‌ها باید ساخت داخل افزایش پیدا کند و در این زمینه توانمندی‌ لازم را نیز داریم، رابطه خودروساز با قطعه ساز نیز نیازمند بازنگری است زیرا زنجیره قطعه‌سازی را مدنظر داریم.

بسته صنعت خودرو به اصلاح ساختار و وضعیت صنعت خودرو منجر می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان با تاکید بر اینکه منظور ما از صنعت خودرو دو خودروساز بزرگ نیست بلکه زنجیره تولید و تامین‌کنندگان قطعات است، خاطرنشان کرد: بدنه کارشناسی وزارتخانه، خودروسازان، قطعه‌سازان و بخش خصوصی در طراحی بسته صنعت خودرو مشارکت کرده‌اند که باید در قالب برنامه بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت منجر به اصلاح ساختارها و اصلاح وضعیت صنعت خودروسازی کشور شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت:

ساماندهی عرضه خودرو در بازار

عضو هیات رئیسه کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس گفت:

اعتبارات لازم برای واردات قطعات خودرو

نشست امروز فراکسیون مستقلین ولایی مجلس برگزار شد؛

احیاء، نوسازی و بومی سازی صنعت خودرو دغدغه وزیر صنعت

تولید خودرو نسبت به آبان ماه؛

کاهش 24درصدی تولید خودروسازان

ارسال نظر