بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

سرمایه در انتظار رُخ ارز/ عملکرد عرضه‌های حقوقی‌ها به حاشیه رفت

کارشناس بازار سرمایه گفت: لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی هنوز در مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان و مجلس به نتیجه نرسیده که این امر نیز تاثیرات روانی منفی برای بازار سرمایه به همراه خواهد داشت.
کد خبر : ۱۸۵۳۰۵

علی اصغر خبیری مدیرعامل کارگزاری ایساتیس پویا در گفت و گو با بورس نیوز گفت: در چند روز گذشته شاخص بازار به دلیل وجود عوامل مختلف داخلی و بین المللی روند نزولی را در‌پیش گرفته است.

وی با بیان اینکه قیمت جهانی نفت در بازار‌سرمایه موثر خواهد بود، افزود: قیمت نفت به دلیل تاثیرگذاری آن در نرخ پالایشی‌ها، پتروشیمی‌ها، سرب، روی و مس تاثیرات زیادی را برای بازار‌سرمایه به‌همراه خواهد داشت.

اردبیلیون افزود: روند نزولی بازار تازمان کاهش قیمت جهانی نفت به کمتر از 45 دلار ادامه خواهد یافت.

کارشناس بازارسرمایه خاطرنشان کرد: لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی هنوز در مجمع تشخیص مصلحت نظام ، شورای نگهبان و مجلس به نتیجه نرسیده که این امر نیز تاثیرات روانی منفی برای بازار‌سرمایه به همراه خواهد داشت.

وی بلاتکلیفی بازار ارز را دومین عامل موثر در افت شاخص بازار دانست و افزود: در زمینه نرخ ارز نگرانی‌هایی بین مردم وجود داشته که هنوز این بازار رخ جدید خود را به سرمایه نشان نداده است.

خبیری با اشاره به اینکه در هفته گذشته منابع مالی زیادی پس از فروش سهم‌ها به سمت دیگر اوراق هدایت شده اما بازهم مردم نمی دانند که در کدام بازار سرمایه‌گذاری کنند.

کارشناس بازارسرمایه با بیان اینکه حقوقی‌ها نیز در این زمینه عملکرد مناسبی را نداشته اند، افزود: شرکت سرمایه‌گذاری سایپا، «خساپا» را عرضه کرد که از تاپیکو حمایت کند اما خساپا لیدر بازار محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اگر سرمایه‌گذاری ساپیا حدود 61 میلیون سهم را عرضه کند این امر اثرات منفی برای بازار به همراه خواهد داشت.

خبیری پیش بینی کرد: به دلیل اینکه اکنون قیمت سهم‌ها به حداقل رسیده می‌توان گفت که فردا بازار روند تعادلی را در پیش خواهد گرفت و از روز دوشنبه نیز شاخص سبزپوش خواهد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان قطعات یدکی خودرو:

زور معاون وزیر هم به صنایع مس نرسید

بر اساس اعلام آژانس دولتی مس؛

میزان تولید مس شیلی در سال ۲۰۱۹ چقدر است

ارسال نظر