بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
سی ان بی سی گزارش داد؛

42 دلار شدن قیمت نفت آمریکا

قیمت نفت امریکا 6.7 درصد سقوط کرد و به کمترین میزان 18 ماه گذشته رسید و روی قیمت 42.53 دلار ایستاد.
کد خبر : ۱۸۵۴۹۵

به گرارش بورس نیوز، قیمت نفت امریکا 6.7 درصد سقوط کرد و به کمترین میزان 18 ماه گذشته رسید و روی قیمت 42.53 دلار ایستاد. سی ان بی سی گزارشی در این باره منتشر کرده است.

طبق این گزارش، قیمت نفت امریکا روز دوشنبه نزدیک به 7 درصد سقوط کرد. این میزان پایین ترین سطح در یک و سال و نیم گذشته بوده است. همین طور که بازار نفت پشت سرهم سقوط می‌کند، آشفتگی بازار بورس در واشنگتن هم عمیق تر می‌شود.

میانگین صنعتی داوجونز بیش از 600 واحد سقوط کرده است، در حالی که شاخص S&P 500 در قلمروی بازار خرسی سیر می‌کند. هردوشاخص در میان درگیری‌های سیاسی و اقتصادی قرار دارند. دولت امریکا تعطیل شده است و ترامپ، رییس جمهوری این کشور در گزارشی به فدرال رزرو و رییس آن جرمی پاول حمله کرده است که چرا نرخ بهره را بیش از بانک مرکزی افزایش داده است.

فروش در روزهای نزدیک به کریسمس بدتر شده است و قیمت نفت همین طور افت می‌کند. به طوری که از اوج قیمت نفت امریکا تا به امروز افت 45 درصدی رخ داده است. برنت هم 42 درصد کاهش را تجربه کرده است.

به گفته تحلیلگران جایی برای مخفی شدن وجود ندارد. نفت به روند نزولی خود ادامه می‌دهد و سقوط بازار سهام همچنان باقی می‌ماند.

قیمت نفت خام آتی امریکا در پایان روز دوشنبه 3.06 دلار یا 6.7 درصد کاهش یافت و روی 42.53 دلار در هر بشکه ایستاد. این میزان کمترین قیمت از 21 ژوئن 2017 بوده است. در این میزان قیمت نفت تگزاس حدود 30 سنت کمتر از قیمت سال 2017 بود و 42.05 دلار فروخته شد.

معاملات آتی نفت برنت هم 6.2 درصد یا 3.35 دلار کاهش یافت و به 50.47 دلار در هر بشکه رسیده که رکورد کمترین میزان در 16 ماهه اخیر را زده است.

قیمت نفت برنت هفته گذشته، 11 درصد کاهش را تجربه کرد، در حالیکه نفت خام امریکا بدترین عملکرد هفتگی را در حدود سه سال گذشته داشته است.

این وضعیت تیره و تار سه ماه چهارم سال در بازار نفت، به دلیل نگرانی از رشد بیش از حد عرضه به بازار بوده است.

تولیدکنندگان برتر نفتی جهان از جمله ایالات متحده، روسیه و عربستان سعودی طی ماه‌های گذشته، رکوردهای تازه ای در تولید نفت برای خود ثبت کرده بودند.

در عین حال، پیش بینی‌های جدید می‌گوید که رشد تقاضا برای نفت آهسته تر از پیش بینی‌های قبلی برای سال 2019 خواهد بود.

فشارهای مالی روی اقتصادهای نوظظهور، افزایش نرخ بهره و تنش‌های تجاری همگی باعث شده اند که رشد اقتصادی جهانی کاهش یابد، عاملی که مصرف سوخت را در جهان افزایش می‌داد.

اوپک و دیگر متحدان آن به رهبری روسیه این ماه موافقت کردند که میزان تولید نفت را 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. این کاهش از ماه ژانویه آغاز خواهد شد.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات روز یکشنبه گفت: اگر بازار نتواند به تعادل برسد، اوپک و دیگر متحدان نشست فوق العاده ترتیب می‌دهند.

کاهش قیمت نفت باعث می‌شود تولیدکنندگان نفت شیل امریکا، برنامه‌های حفاری خود را برای سال 2019 کاهش دهند. در واقع رونق تولید نفت شیل بود که ایالات متحده را به بزرگترین تولیدکننده نفت جهان تبدیل کرد و این کشور را در مقابل عربستان و روسیه قرار داد.

با این حال کارشناسان معتقدند تاثیر کاهش تولید نفت در سه ماه اول سال 2019 مشاهده نخواهد شد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افزایش دکل‌های حفاری در آمریکا اتفاق افتاد؛

افت قیمت نفت خام برنت

رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی حفاری ایران گفت:

رشد فزاینده صنعت حفاری در جهان

رئیس مرکز سیستم‎ها و فناوری‎های پیشرفته دانشگاه تهران گفت:

پیگیری وزارت نفت در بحث بومی‌سازی تجهیزات اساسی

ارسال نظر