بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
رییس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:

شفافیت عرضه زعفران در بورس کالا

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس درباره عرضه زعفران در بورس کالا، گفت: هدف‌گذاری نهایی ساماندهی و اصلاح روندها در بخش کشاورزی، عرضه تمامی محصولات کشاورزی در بورس کالا است که زعفران نیز از جمله این محصولات بوده که عرضه آن از سال گذشته آغاز شد و با روند مطلوبی در حال انجام است.
کد خبر : ۱۸۵۶۱۵

به گزارش بورس نیوز، احمد علی کیخا درباره عرضه زعفران در بورس کالا، گفت: هدف‌گذاری نهایی ساماندهی و اصلاح روندها در بخش کشاورزی، عرضه تمامی محصولات کشاورزی در بورس کالا است که زعفران نیز از جمله این محصولات بوده که عرضه آن از سال گذشته آغاز شد و با روند مطلوبی در حال انجام است.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزود: از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی بورس کالا، ایجاد شفافیت اقتصادی بوده است تا تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بتوانند در یک مکان شفاف به معامله بپردازند تا بهترین تصمیم‌ها از سوی متولیان امر به منظور افزایش کیفیت تولیدات و تنظیم بازارها گرفته شود.

وی با بیان اینکه زعفران در بورس کالا به شفافیت قیمتی رسیده است، اظهار کرد: با عرضه پر حجم زعفران در بورس کالا، شاهد واقعی شدن قیمت این محصول، کمرنگ شدن فعالیت واسطه‌ها در بازار و حمایت مستقیم از زعفرانکاران هستیم.

کیخا با اشاره به سهم بالای زعفران ایرانی در بازارهای بین‌المللی، گفت: با وجود عرضه بسیاری از مواد اولیه و کالاهای اساسی در بورس کالا، اما هنوز تا استفاده کامل از ظرفیت‌های بهینه این بورس فاصله زیادی داریم. این در حالی است که سایر کشورها با استفاده از ظرفیت‌های بورس‌های کالایی خود بر مبادلات بین‌المللی تاثیر می‌گذارند که ما نیز باید تلاش کنیم با تقویت عرضه محصولات در این بورس و همچنین بین‌المللی شدن معاملات زعفران در بورس ایران، محصول با مزیت و استراتژیک کشورمان را با شیوه‌های نوین به دنیا معرفی و عرضه کنیم.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزود: ورود به بورس کالا در افزایش کیفی محصولات کشاورزی تاثیر بسزایی داشته است؛ چرا که به دلیل افزایش مشتریان در بورس، تولیدکنندگان مجاب به افزایش کیفیت کالاهای خود می‌شوند و همین امر موجب می گردد تا با گذر زمان شاهد افزایش کیفیت کالاهای تولید داخل با نرخ واقعی و شفاف باشیم و متقاضیان هم تشویق به خرید کالا از یک کانال مناسب خواهند شد.

نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: دو نکته مهم را باید در مورد زعفران در نظر گرفت؛ یکی اینکه باید زعفران ایرانی به بالاترین قیمت در بازارهای بین‌المللی به فروش برسد و دیگر اینکه سهم کشاورزان از قیمت پرداختی از سوی مصرف‌کنندگان بیشتر باشد تا سود واقعی عاید کشاورز شود؛ این دو موضوع با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، بورس کالا و نهادهای مرتبط در دستورکار است که اثرات مثبت آن امروز نمایان شده است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس مطرح کرد:

تولید 92 درصد از تولید زعفران جهان در استان خراسان جنوبی و رضوی

مدیرکالایی کارگزاری بانک پاسارگاد مطرح کرد:

افزایش معاملات زعفران نشان از عمق بازار این محصول

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:

بورس کالا، مرجع قیمت زعفران برای کشاورزان

ارسال نظر